Diskussioner, frågor och svar om kackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

459
138
Pakke:
Falk skrev:

Och J******vligt kunnig

Hahaha ja absoult! Vetat om honom sedan runt 2011 eller 2012. :)

459
138
Pakke:

Vill bara visa att Elliptorhina kan bli ovanligt så stora.

Kolla, mest och vanligast storlek till Elliptorhina är till vänster. Mycket skillnad ju. :)

Elliptorhina är stor nästan lika som G.Portentosa...

Har funderat på saken. Märkte att små och vanliga Elliptorhina är mer svagare och lätt att ta loss från händer. Men, "Giant Elliptorhina" är mer ännu starkare lika som Portentosas styrka att hålla fast på händer om man försöker plocka eller ta loss från våra händer.

Fick bekräftat att "Giant Elliptorhina" kan vara en hydbrid av Javanica/Chopardi. Men jag är fortfarande inte 100% på det och ska nog snart ses en kunniga person om några veckor att ta en titt närmare på den... Googla, se bilder räcker det inte faktiskt. Men han sa att är ganska säker på att den är hydbrid... Ja, återstår att se...?

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Hade fotografen hemma för ett tag sedan. Nu har jag fått bilderna. Så här blev det (har givetvis frågat om tillstånd att lägga upp bilderna):
Elliptorhina javanica
Gromphadorhina portentosa
La även ihop arterna i samma behållare så vi fick med båda arterna på samma kort.

Detta är dom bästa bilderna. Fler bilder finns i mitt galleri.

184
132
C_corpse:
Jag har startat en liten odling dubia som jag ska ha till foder. Men när vår äldsta son (5 år) såg kackerlackorna blev helt fascinerad av dom och ville ha egna. Så nu ikväll har vi faktiskt hämtat några stycken Gromphadorhina portentosa. 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
C_corpse skrev:
Jag har startat en liten odling dubia som jag ska ha till foder. Men när vår äldsta son (5 år) såg kackerlackorna blev helt fascinerad av dom och ville ha egna. Så nu ikväll har vi faktiskt hämtat några stycken Gromphadorhina portentosa. 

Trevligt. Portentosa är mina roligaste kackerlackor då alla sitter framme hela tiden till skillnad från t.ex dubia och elliptorhina då de två sistnämnda släktena bara är framme ibland, jag har 16 elliptorhina javanica och brukar alldrig se mer än 5-10 framme samtidigt.

184
132
C_corpse:
EmanuelKarl skrev:

Trevligt. Portentosa är mina roligaste kackerlackor då alla sitter framme hela tiden till skillnad från t.ex dubia och elliptorhina då de två sistnämnda släktena bara är framme ibland, jag har 16 elliptorhina javanica och brukar alldrig se mer än 5-10 framme samtidigt.

Har aldrig varit intresserad av kackerlackor men jag måste ju erkänna att dessa Gromphadorhina portentosa verkar rätt så intressanta. Dock kommer jag dela på dom stora honorna och hanarna då jag inte vill odla på dessa. Fick med en hel del små också som får bo för sig själva tillsvidare eller så blir dom foder.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
C_corpse skrev:

Har aldrig varit intresserad av kackerlackor men jag måste ju erkänna att dessa Gromphadorhina portentosa verkar rätt så intressanta. Dock kommer jag dela på dom stora honorna och hanarna då jag inte vill odla på dessa. Fick med en hel del små också som får bo för sig själva tillsvidare eller så blir dom foder.

du kommer inse att de är tillräckligt roliga för avel och släppa ihop dom. Vart är dom köpta.

184
132
C_corpse:
EmanuelKarl skrev:

du kommer inse att de är tillräckligt roliga för avel och släppa ihop dom. Vart är dom köpta.

Nja räcker nog med att odla dubia hehe. En här på terrariedjur ville ha lite rovskinnbaggar och vi ville ha kackerlackor så vi gjorde ett byte. 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
C_corpse skrev:

Nja räcker nog med att odla dubia hehe. En här på terrariedjur ville ha lite rovskinnbaggar och vi ville ha kackerlackor så vi gjorde ett byte. 

ok. Du hade väl bara en rovskinnbagge. Har du fått tillökning? Portentosa är absolut mycket roligare än dubia.

184
132
C_corpse:
EmanuelKarl skrev:

ok. Du hade väl bara en rovskinnbagge. Har du fått tillökning? Portentosa är absolut mycket roligare än dubia.

En Platymeris biguttatus sen innan ja. Har lite ägg från den som jag hoppas ska kläckas snart. Men köpte några Psytalla horrida för någon vecka sedan men fick fler än jag ville ha så bytte bort några av dom.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild