Tips på arga/snabba insekter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

274
148
Flosker:
EmanuelKarl skrev:

Kommer upp så många ideer. Kul, och  allt på bara mindre än en dag. Har hört om såna men visste inte att det fanns en art på dubia, och trodde inte dom var helt artspesifica utan la ägg på arter innom ett släkte eller två. Intressant

Tror inte se är artspcifka bara att de dunkar på dubia 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Flosker skrev:

Tror inte se är artspcifka bara att de dunkar på dubia 

Dunkar dom på bytet, jag trodde dom förlamade det med gift? Eller stavade du fel.
I och för sig så insåg jag att jag glömde det där med gift men nu kom jag och tänka på att dom har ett av världens mest specialicerade gifter som gör speciella roller i bytet

24
7
Babycurus:
EmanuelKarl skrev:
Jag är TOKIG i bönsyrsor och har haft hierodulor. Finns det någom bönsyrsa som är väldigt arg men är lätt att få till tempratur och luftfuktighet till?

Parasphendale Affinis och Parasphendale Agrionia. Mycket tåliga och aggressiva. Min hona (P Agr.) smyger efter bytet och har även hoppat på det vid något tillfälle. Det är dessa du letar efter. :) Sök efter budwing mantis (P Aff.) på nätet.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Babycurus skrev:

Parasphendale Affinis och Parasphendale Agrionia. Mycket tåliga och aggressiva. Min hona (P Agr.) smyger efter bytet och har även hoppat på det vid något tillfälle. Det är dessa du letar efter. :) Sök efter budwing mantis (P Aff.) på nätet.

för tillfället har jag redan två hioredula membranace, på malmömässan fanns bara hierodulor i lagom storlek får och käka dubianymfer samt orkidebönis, sphodromantis viridis, blombönis och budwing men alla dessa var för små för att käka dubia (0,5 till 1,5cm långa). Men jag ville egenligen ha budwing.

274
148
Flosker:
EmanuelKarl skrev:

Dunkar dom på bytet, jag trodde dom förlamade det med gift? Eller stavade du fel.
I och för sig så insåg jag att jag glömde det där med gift men nu kom jag och tänka på att dom har ett av världens mest specialicerade gifter som gör speciella roller i bytet

I Phone och stavning?Funkar ska det vara

24
7
Babycurus:
EmanuelKarl skrev:

för tillfället har jag redan två hioredula membranace, på malmömässan fanns bara hierodulor i lagom storlek får och käka dubianymfer samt orkidebönis, sphodromantis viridis, blombönis och budwing men alla dessa var för små för att käka dubia (0,5 till 1,5cm långa). Men jag ville egenligen ha budwing.

Jag förstår, men du kan ju köpa en burk med små skalbaggslarver (Namn?) som du matar med till en början. Sedan när den är större så kommer det nog att fungera med dubia. Spökbönsyrsor (Phyllocrania paradoxa) har jag själv tyvärr lite sämre erfarenhet av. De jag haft har varit lite kräsna med maten och verkar inte lika tåliga.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild