Tips på arga/snabba insekter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
MaryJanee skrev:

Dom flesta myrarterna är giftiga ;)

A, fast sånna som knappt känns när dom bits (typ svartmyra) räknar jag inte som giftiga

274
148
Flosker:
Jag har sätt blå rovsteklar i Hamm som lägger ägg i Dubia. Det kanske kan vara något. 

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Flosker skrev:
Jag har sätt blå rovsteklar i Hamm som lägger ägg i Dubia. Det kanske kan vara något. 

Kommer upp så många ideer. Kul, och  allt på bara mindre än en dag. Har hört om såna men visste inte att det fanns en art på dubia, och trodde inte dom var helt artspesifica utan la ägg på arter innom ett släkte eller två. Intressant

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Jag är TOKIG i bönsyrsor och har haft hierodulor. Finns det någom bönsyrsa som är väldigt arg men är lätt att få till tempratur och luftfuktighet till?

194
165
JoakimLundgren:
Du får själv avgöra om någon amblypygid-art möter upp mot dina krav på snabb och arg. Har själv damon diadema. Inte speciellt arg, däremot snabb vid infångande av byte samt när den själv inte vill bli fångad ( av mig :)

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
JoakimLundgren skrev:
Du får själv avgöra om någon amblypygid-art möter upp mot dina krav på snabb och arg. Har själv damon diadema. Inte speciellt arg, däremot snabb vid infångande av byte samt när den själv inte vill bli fångad ( av mig :)

Snabb är den ju så funkar, redan innan hade jag faktiskt planer på en sån. Jag tror jag ska ha en i mitt 45*45*60 då jag inte kunde göra det snyggt till extatosomor för dom äter upp allt utom tjockbladiga ficusar, och bara tjockbladit blev ju inte snyggt...
Är så facinerad av kryp och har en lång lista på arter jag drömmer om att få äga

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
MaryJanee skrev:

Dom flesta myrarterna är giftiga ;)

Jag tänkte mest på giftiga för människor.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
EmanuelKarl skrev:
Jag är TOKIG i bönsyrsor och har haft hierodulor. Finns det någom bönsyrsa som är väldigt arg men är lätt att få till tempratur och luftfuktighet till?

Spökbönsyrsor (Phyllocrania paradoxa) har inga särskilt svåra krav på tempratur och fuktighet. De är också lätta att få tag på. Bönsyrsor sitter mest bara stilla och jag vet inte vad du menar med arga.
kryp.forum24.se/kryp-about5705.html

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Fredrik89 skrev:

Spökbönsyrsor (Phyllocrania paradoxa) har inga särskilt svåra krav på tempratur och fuktighet. De är också lätta att få tag på. Bönsyrsor sitter mest bara stilla och jag vet inte vad du menar med arga.
kryp.forum24.se/kryp-about5705.html

Jo, dom sitter mest stilla. Menade mer när man öppnar terrariet osv.
Hade en hierodula membranacea som blev sur så fort man öppnade terrariumet och sprang till angrepp så fort man öppnade terrariet. Tyvvär så har jag hörs att just spökbönsyrsor inte tar dubia utan tar bara flugor, samt att dom vill ha mat varje till varannan dag

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Jag kommer på malmömässan den 29/10. Då ska jag höpa städare, växter, tillbehör och något Husdjur samt lite nya gener till dubiaodlingen. Vad "husdjuret" ska bli vet jag inte men antagligen blir det damom sp, Någon sorts bönsyrsa (hane och hona) eller väsande kackis (några stycken). Men jag skapade tråden för att få tips till fler lämpliga kandidater på listan och jag gillar mest arga saker. BOMBA PÅ MED FÖRSLAG =P

/Emanuel
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild