Bitande syrsa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Falk skrev:

Ok jag använde fel uttryck, ber så hemskt mycket om ursäkt.

Men till syvende så kan dom bitas i vilket fall

Bara för att ett djur kan bitas, så betyder det inte att den jagar sitt byte som t.ex. enkelfotingar eller spindeldjur.

Även kackerlackor och tusenfotingar kan bitas.

24
7
Babycurus:
C_corpse skrev:

Vad har du syrsorna i?  Till syrsorna här hemma har jag bara en vanlig petbox med lite äggkartong i. Har aldrig haft någon som smiter. 

Jag har syrsorna i en liten petbox, dvs minitettarium med lock i plast. Jag menade kackerlackor, "ryssarna", som verkar kunna etablera sig i våra hem. De får inte smita, för då känns det som om man får lite för många husdjur.

459
138
Pakke:
Babycurus skrev:

Jag har syrsorna i en liten petbox, dvs minitettarium med lock i plast. Jag menade kackerlackor, "ryssarna", som verkar kunna etablera sig i våra hem. De får inte smita, för då känns det som om man får lite för många husdjur.

Om det känns inte bra, så köp inte ryssarna istället dubia eller andra övriga insekter som du kan fodra med.

T.ex jag gärna utfodra med väsande, största kackerlackor och annat till ödlor, insekter som kan inte utöka sig i svensk utan bara dör till slut.

"Ryssarna" och "Tyska" kackerlackor är kända som skadedjur om de rymmer.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild