Min första bakgrund. 60x45x60 (lxbxh)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

2966
1648
Hoggaforfan:
C_corpse skrev:

Okej. Om man inte vill odla, går det bra att använda mossan från exoterra då? Blir nog bara mossa på någon liten del av bakgrunden. 

Vet inte om andra gett dig svar redan för jag drog på semester :-)
Absolut, det borde fungera. Du kan plocka gratis i naturen med, men låt det dö och torka först så resaultatet blir som du tänkt.

321
445
Daniel_S:
tenebrosa skrev:

Det var inte farligt och det blir vattentätt vill jag minnas? 

Nej, precis. Inte dyrt alls, och en flaska räcker ganska långt.
Njae vattentätt blir det väl inte, men det klarar ju fukt i ganska hög grad iallafall. Väldigt poppis att använda i pilgift-terrarier för ett tag sen. Men har inte hört någon som använt det på länge nu dock... Kanske kommit ut något nytt på marknaden som är bättre...?

184
132
C_corpse:
Hoggaforfan skrev:

Vet inte om andra gett dig svar redan för jag drog på semester :-)
Absolut, det borde fungera. Du kan plocka gratis i naturen med, men låt det dö och torka först så resaultatet blir som du tänkt.

Okej :) Har en hel del mossa från exoterra hemma redan så kör på det då. 

184
132
C_corpse:
Nu är det äntligen helg, Så nu kommer jag försöka få klart det mesta. Har precis satt in en av grottorna medans den andra håller på att torka efter att jag limmat torv på insidan av grottan. 

334
290
LobsterPie:
C_corpse skrev:
Nu är det äntligen helg, Så nu kommer jag försöka få klart det mesta. Har precis satt in en av grottorna medans den andra håller på att torka efter att jag limmat torv på insidan av grottan. 

Fan det ser ju fint ut! :)

184
132
C_corpse:
Skulle gärna vilja ha lite tips på växter jag kan använda mig av. Vill ha något som hänger från en av krukorna jag satt i bakgrunden och gärna något lite färgglatt i dom andra två krukorna. 

Kommer eventuellt sätta någon växt nere i substratet också.

334
290
LobsterPie:
C_corpse skrev:
Skulle gärna vilja ha lite tips på växter jag kan använda mig av. Vill ha något som hänger från en av krukorna jag satt i bakgrunden och gärna något lite färgglatt i dom andra två krukorna. 

Kommer eventuellt sätta någon växt nere i substratet också.

Bromelior av lite olika slag tycker jag är snygga, gillar när det är annat än grönt. Om du inte ska ha ngåot som käkar av växterna så kan du ha gullranka. Olika ormbunkar funkar om du kommer ihåg att vattna dem :P 

Det finns ju en lista på växter under "information" här på sidan också :)
Daniel_S har bra koll på växter annars. 

184
132
C_corpse:
LobsterPie skrev:

Bromelior av lite olika slag tycker jag är snygga, gillar när det är annat än grönt. Om du inte ska ha ngåot som käkar av växterna så kan du ha gullranka. Olika ormbunkar funkar om du kommer ihåg att vattna dem :P 

Det finns ju en lista på växter under "information" här på sidan också :)
Daniel_S har bra koll på växter annars. 

Ja jag vill ha lite färg för omväxlingsskull. Gullranka hade fungerat då det inte är något djur som ska äta på växterna :) 

2966
1648
Hoggaforfan:
Tradescantia zebrina Commelinaceae fungerar bra

334
290
LobsterPie:
Hoggaforfan skrev:
Tradescantia zebrina Commelinaceae fungerar bra

Den var snygg! Är det en klätterväxt?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild