Min första bakgrund. 60x45x60 (lxbxh)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

321
445
Daniel_S:
C_corpse skrev:

Har använt torr torv till det. 

Okej. Är det något som går att köpa i vanliga byggvaruhus? 

Det fungerade riktigt bra med spraylim från Biltema. Frågan är bara om man vågar ha det i terrariet hos djuren? :p

Ja, SikaCim finns hos flera leverantörer. Jag köpte ifrån järnia. Googla SikaCim+bakgrunder

334
290
LobsterPie:
Ja spraylimmet ska inte vara någon fara för djuren, han kör ju med det i sina burkar utan problem så :)

184
132
C_corpse:
LobsterPie skrev:
Ja spraylimmet ska inte vara någon fara för djuren, han kör ju med det i sina burkar utan problem så :)

Då blir det banne mig det till hela bakgrunden :) 

Ska sätta fast grottorna ikväll och fylla på med lite fogskum runt dom. När det härdat ska det skäras till lite och sen ska det torv på hela bakgrunden. 

Räknar med att allt skum och torv ska va klart denna veckan. Sen är det bara växter och belysning kvar. 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Daniel_S skrev:

Ja, SikaCim finns hos flera leverantörer. Jag köpte ifrån järnia. Googla SikaCim+bakgrunder

Vad kostar sikacim? 

334
290
LobsterPie:
C_corpse skrev:

Då blir det banne mig det till hela bakgrunden :) 

Ska sätta fast grottorna ikväll och fylla på med lite fogskum runt dom. När det härdat ska det skäras till lite och sen ska det torv på hela bakgrunden. 

Räknar med att allt skum och torv ska va klart denna veckan. Sen är det bara växter och belysning kvar. 

Då hoppas jag på lite bilder i helgen då :D

184
132
C_corpse:
LobsterPie skrev:

Då hoppas jag på lite bilder i helgen då :D

Det blir det förhoppningsvis :)

321
445
Daniel_S:
tenebrosa skrev:

Vad kostar sikacim? 

SicaCim brukar ligga runt 150kr för en flaska på 0,75l
Lätt att jobba med och ger ofta riktigt bra resultat tycker jag. Har tidigare kört med silikon och torv, men tycker sikacim är mycket bättre.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Daniel_S skrev:

SicaCim brukar ligga runt 150kr för en flaska på 0,75l
Lätt att jobba med och ger ofta riktigt bra resultat tycker jag. Har tidigare kört med silikon och torv, men tycker sikacim är mycket bättre.

Det var inte farligt och det blir vattentätt vill jag minnas? 

373
171
Anathawa:
Vi använde ett vattenfast trälim som används ofta i "utriket" på pilgiftsgrodesidor.
Titebond III
Blanda med torv, kleta fast. Växterna är ok med att fästa på det, tål vattnet, giftfritt.

373
171
Anathawa:
Torv på silikon ska vara absolut kruttorrt.
Jag torkar det i mikron i omgångar, hettar upp, tar ut, låter avdunsta, hettar upp...

Det fäster bra. :)
Tryck lite också.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild