Min första bakgrund. 60x45x60 (lxbxh)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

184
132
C_corpse:
LobsterPie skrev:

Ja det är väl klart att det går att köra i fogskum också :) tänk dock på att du vill kunna nå och silikona och torva i grottan :)

Gjorde två ordentliga högar med fogskum som jag sen skär ut till grottor. Kladdar silikon och torv på dom och sen sätts dom fast med silikon i terrariet :)

184
132
C_corpse:
Kan jag fästa torv och mossa med något annat än akvariesilikon? Fäster skit dåligt på silikonet trots att jag bara tar silikon på riktigt små ställen åt gången. 

334
290
LobsterPie:
C_corpse skrev:
Kan jag fästa torv och mossa med något annat än akvariesilikon? Fäster skit dåligt på silikonet trots att jag bara tar silikon på riktigt små ställen åt gången. 

Vet en kille som kör med spraylim, vet dock inte alls vilken typ han använder eller så. Men ofta det inte funkar med silikon? Smeta på silikon på typ 10x10 cm och sen slänger du bara på torv, funkade utmärkt för mig.

184
132
C_corpse:
LobsterPie skrev:

Vet en kille som kör med spraylim, vet dock inte alls vilken typ han använder eller så. Men ofta det inte funkar med silikon? Smeta på silikon på typ 10x10 cm och sen slänger du bara på torv, funkade utmärkt för mig.

Okej. Har du möjlighet att ta reda på det? 
Jag har tagit på mycket mindre yta än 10x10cm åt gången men torven fäster knappt. Ska ta en bild på insidan av grottan när jag kommer hem. Har visserligen tagit två lager i den men tycker inte alls det blir bra :( 

334
290
LobsterPie:
C_corpse skrev:

Okej. Har du möjlighet att ta reda på det? 
Jag har tagit på mycket mindre yta än 10x10cm åt gången men torven fäster knappt. Ska ta en bild på insidan av grottan när jag kommer hem. Har visserligen tagit två lager i den men tycker inte alls det blir bra :( 

Jag kan skriva till honom och fråga :) Hör av mig när han har svarat

334
290
LobsterPie:
Vanligt spraylim från Biltema är det han använder. Antar att han bara sprayar på en liten yta och trycker dit torv eller mossa :)

184
132
C_corpse:
LobsterPie skrev:
Vanligt spraylim från Biltema är det han använder. Antar att han bara sprayar på en liten yta och trycker dit torv eller mossa :)

Ah okej. Tack! Får ta och prova det på grottan, fungerar det bättre blir det så över hela väggen med. 

40
15
porcelain:
C_corpse skrev:

Använder du dig av torr eller blöt torv? Blöt torv gör som du säger, "fäster skitdåligt", medan torr brukar funka bra för de flesta vad jag förstår ^^

321
444
Daniel_S:
Annars är ju SikaCim en gammal klassiker...
Blanda SikaCim och torv till en smet, kladda på och låt torka. Blir snyggt och sitter relativt bra.

184
132
C_corpse:
porcelain skrev:

Använder du dig av torr eller blöt torv? Blöt torv gör som du säger, "fäster skitdåligt", medan torr brukar funka bra för de flesta vad jag förstår ^^

Har använt torr torv till det. 

Daniel_S skrev:
Annars är ju SikaCim en gammal klassiker...
Blanda SikaCim och torv till en smet, kladda på och låt torka. Blir snyggt och sitter relativt bra.

Okej. Är det något som går att köpa i vanliga byggvaruhus? 

LobsterPie skrev:

Det fungerade riktigt bra med spraylim från Biltema. Frågan är bara om man vågar ha det i terrariet hos djuren? :p

Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild