Silikon till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

2966
1648
Hoggaforfan:
Westman skrev:

Illbruck  GS300 funkar med va jag kan hitta

Jo det gör den vill jag minnas men kan man ta akvariesilikon för samma pris så är det nog bättre

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Köpte nu glassilicon märket casco. Kom på en grej kan ju kanske ha dom på uteplatsen. Jag bor på bottenvåningen. Och har en stor balkong över som tak. Så inget regn kan komma åt burkarna. Men de kanske blir för fuktigt ändå?? 

2966
1648
Hoggaforfan:
volbeat skrev:
Köpte nu glassilicon märket casco. Kom på en grej kan ju kanske ha dom på uteplatsen. Jag bor på bottenvåningen. Och har en stor balkong över som tak. Så inget regn kan komma åt burkarna. Men de kanske blir för fuktigt ändå?? 

Det tål det om du målat alla sågsnitt och täckt för skruvarna men fukt är lurigt och det är lätt att missa ett ställe
Men varför silikona igen sågytorna? Enklare att måla med tex akrylfärg

Men jag hade inte lämnat dem därute i några år men 1 ska de väl klara 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

Det tål det om du målat alla sågsnitt och täckt för skruvarna men fukt är lurigt och det är lätt att missa ett ställe
Men varför silikona igen sågytorna? Enklare att måla med tex akrylfärg

Men jag hade inte lämnat dem därute i några år men 1 ska de väl klara 

Nu tolka jag det som att du tror att det är ute terrarium. Jag menar att dom ska stå där när jag silikonar och under härdningsprocessen. Funkar det?

2966
1648
Hoggaforfan:
volbeat skrev:

Nu tolka jag det som att du tror att det är ute terrarium. Jag menar att dom ska stå där när jag silikonar och under härdningsprocessen. Funkar det?

Jaså, jo trodde det var formplyfa-terrarium som skulle stå där ett tag.
Bara ta ut och silikona är absolut inga problem ens i ösregn, där hjälper fukten i luften silikonet att härda så är bättre än inomhus.

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

Bara ta ut och silikona är absolut inga problem ens i ösregn, där hjälper fukten i luften silikonet att härda så är bättre än inomhus.

Va bra. Tack ska du ha! :)

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

Jag silikonade alla burkar igår kväll. Hur vet man när det är klart? Ska jag vänta tills lukten är borta eller? Min förhoppning var att jag skulle ta in dom och inreda dom på lördag iaf :)

2966
1648
Hoggaforfan:
volbeat skrev:

Jag silikonade alla burkar igår kväll. Hur vet man när det är klart? Ska jag vänta tills lukten är borta eller? Min förhoppning var att jag skulle ta in dom och inreda dom på lördag iaf :)

Lukt borta och det är hårt, jag brukar köra med runt ett dygn

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hoggaforfan skrev:

Lukt borta och det är hårt, jag brukar köra med runt ett dygn

Tack då vet jag :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild