Silikon till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

37
12
Rabalder:
Westman skrev:

Antimögelmedel i den. Inget jag skulle vilja använda iaf 

E du säker? Står i produktbladet att den inte är fungicidbehandlad :/ Tänker kanske på ett annat märke? Ja tänker på "Danalim akvariesilikon 579" 

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

Rabalder skrev:

E du säker? Står i produktbladet att den inte är fungicidbehandlad :/ Tänker kanske på ett annat märke? Ja tänker på "Danalim akvariesilikon 579" 

ok kan kolla nogranare sen.

Men annars har Jula ett glassilikon som va jag kan hitta funkar

37
12
Rabalder:
www.jolat.se/foga/silikon/akvariesilikon-579.html

Den e de jag har kladdat me, där finns även både produktblad och säkerhetsblad, och kan efter att spånat igenom det säga att varken du eller ormar bör vara i rummet då det kan irritera luftvägar. Men är INTE antimögelbehandlat.

Hittade även denna tråd 
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3231

Hoppas iaf att du i slutändan hittar nått som funkar

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Tack för alla svar och tips hittils. Blir inget köp eller kladdande med silikon idag. Då jag fortfarande inte har nån aning vad som passar mej bäst ännu :)

154
87
MaryJanee:

Westman skrev:

Antimögelmedel i den. Inget jag skulle vilja använda iaf 

Lol, jag läste icke antimögelbehandlad först.

My bad :P 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Glassilikon fungerar de på trä?

37
12
Rabalder:
volbeat skrev:

Låter som om det vore te fönster, fönsterkarmar brukar vara av trä, så i min bok borde det funka, med det sagt så är sån silikon säkert mögelbehandlad :/ 
Men ta nu inte det för givet, är inget expert på silikon och finns säkert både med och utan mögelbehandling. Kan till och me va så att jag blandar ihop de me fönsterkit.
Enklast e nog att åka te affären o förklara va du behöver.
Lycka till

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

volbeat skrev:

På formplyfa funkar det 

2966
1648
Hoggaforfan:
Rabalder skrev:

Allt akvariesilikon är ok, Danas är bra och Illbruck har släppt en med som finns på Jem&fix för 75:-, heter GS202. 

volbeat skrev:

Silikon fungerar på de flesta material förutom feta plaster. Men inget fastnar på silikon (förutom mer silikon då).

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
Hoggaforfan skrev:

Allt akvariesilikon är ok, Danas är bra och Illbruck har släppt en med som finns på Jem&fix för 75:-, heter GS202. 

Silikon fungerar på de flesta material förutom feta plaster. Men inget fastnar på silikon (förutom mer silikon då).

Illbruck  GS300 funkar med va jag kan hitta
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild