SmartStore-terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
263
355
McPede:

1 mm hålplåt täcker nog mångas behov, bra fynd! :)

Jag har en hålsåg (inte den i videon) med separata blad, som man stoppar in i olika skåror, allt ifrån 20 mm upp till 70 mm. Då täcker man de flesta behoven.

Medlem i SHF
295
663
viper66:
Såna hålsågar är bra. Men eftersom jag får en liten orgasm när jag köper verktyg så köper jag Bachos satser från 18mm upp till 114mm . Hahaha den 1mm plåten håller jag hårt i, jag har kanske en kvm kvar av den . 

741
681
Binks:
Mycket bra film och väldigt pedagogisk förklaring av momenten.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2697
2515
anders:
Riktigt bra klipp och håller med om att det var bra förklarat. Om man ändå hade sett detta klippet tidigare när man skulle fixa ventilation på ens smartstorelådor! :) 

Bra jobbat!

Medlem i DHF
263
355
McPede:

anders skrev:
Riktigt bra klipp och håller med om att det var bra förklarat. Om man ändå hade sett detta klippet tidigare när man skulle fixa ventilation på ens smartstorelådor! :) 

Bra jobbat!

Tack, Anders! :)

8
0
Matte1987:
Va för typ av ventilations nät använde du? Samt vart köper man det?

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Matte1987 skrev:
Va för typ av ventilations nät använde du? Samt vart köper man det?

Jag har för mig att den heter vävd metallduk, maskstorlek 0,3 mm, aluminium eller rostfri. Kommer inte ihåg om den kom ifrån Pelle (buju?) eller om jag fick tag i den på något annat sätt.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
McPede skrev:
Jag gjorde en kort instruktionsfilm om hur man tillverkar ett enkelt, billigt men funktionellt terrarium till t.ex. små evertebrater.

Ursäkta den tråkiga berättarrösten, Morgan Freeman hade inte tid :)

Köpte mig en lödkolv idag så nu ska det bli massa pyssel till allt smått! ;) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild