Fuktspärr, stallfärg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

504
396
Crippa:
David skrev:

Om jag ska bygga med skivor som inte tål fukt från början skippar jag nog osb och kör på vanlig plywood.

Ja plywoodskivor är riktigt bra :)

506
214
David:
Skickade ett mail till granngården och de svarar så här.

"Vi har exempelvis Ranch Exclusive Bas, 9 liter, den kostar 1249kr (2,7 liter kostar 399kr). Det finns även vit Bas, 9 liter. Den kostar 1149 kr. Det varierar lite med saldo i butik men de flesta kan ta hem färg till dig."

Sen frågade jag även tillverkaren om hur vattentålig färgen är och de säger att den tål inte att stå i vatten, den klarar fuktiga miljöer som mjölkrum osv.

Frågan är om.man inte vill ha en helt och hållet vattenresistent yta i ett regnskogsterrarie? Om man vill att det ska funka i längden

504
396
Crippa:
David skrev:

"Vi har exempelvis Ranch Exclusive Bas, 9 liter, den kostar 1249kr (2,7 liter kostar 399kr). Det finns även vit Bas, 9 liter. Den kostar 1149 kr. Det varierar lite med saldo i butik men de flesta kan ta hem färg till dig."

Sen frågade jag även tillverkaren om hur vattentålig färgen är och de säger att den tål inte att stå i vatten, den klarar fuktiga miljöer som mjölkrum osv.

Frågan är om.man inte vill ha en helt och hållet vattenresistent yta i ett regnskogsterrarie? Om man vill att det ska funka i längden

Ja färg håller inte i längden speciellt inte mot konstant fukt! Kolla upp epoxy primer annars är formplywood bäst!

2966
1648
Hoggaforfan:
David skrev:

Konstant fukt som det blir i bottensubstrat är ganska aggressiv mot material medans ovanför så bör färgen fungera utan problem. Drylok ska klara bottenmaterialet om det ska vara färg men annars är det dammduk eller lack.
Jag har inte testat akryl som fuktskydd men det har fungerat som bakgrund i vattenfall i 4 år nu så tål vatten i sånt scenario.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild