Limma smartstore

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Jag har tänkt att fästa metall-nät i taket på några smartstore-lådor men verkar vara svårare än vad man kan tro. Efter misstag med både silikon och lim gick jag tillbaka till ritbordet och googlade lite.

Plasten i dessa lådor (och förmodligen andra liknande) är av polypropylen (står oftast som PP-plast). Det är nästintill omöjligt att limma på denna plast så hur gör ni andra?

Medlem i DHF
263
355
McPede:

anders skrev:
Jag har tänkt att fästa metall-nät i taket på några smartstore-lådor men verkar vara svårare än vad man kan tro. Efter misstag med både silikon och lim gick jag tillbaka till ritbordet och googlade lite.

Plasten i dessa lådor (och förmodligen andra liknande) är av polypropylen (står oftast som PP-plast). Det är nästintill omöjligt att limma på denna plast så hur gör ni andra?

Smälter fast gallret med lödkolv. Ryker och är väl inte det nyttigaste, men det funkar.

235
155
Brokensynapse:
Har inte gjort det själv men en tunn träram till nätet som man sedsn skruvar fast i plasten. 

82
45
SusannaNO2:
Jag använde en limpistol på 10W. Det gick bra, plasten smälte inte men limmet självt var inte det snyggaste.

36
123
GertKurbitz:
Perforerad aluplåt istället för nät, fäst med popnit (blindnit).

2052
780
psyjoh:
Smältlim Med limpistol har funkat för mig. Har även en annan låda, tror från ikea vet dock inte om det är samma material, där jag limmat med silikon. 

Medlem i DHF
263
355
McPede:

psyjoh skrev:
Smältlim Med limpistol har funkat för mig. Har även en annan låda, tror från ikea vet dock inte om det är samma material, där jag limmat med silikon. 

Smältlimmet tenderar att släppa efter ett tag, vilket kan medföra överraskningar.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
McPede skrev:

Smältlimmet tenderar att släppa efter ett tag, vilket kan medföra överraskningar.

Har också upplevt att smältlim inte fungerar så bra.

230
185
Humi:

anders skrev:

Jag limmade fast en slang i botten av en 25L dunk, samma sak där med fetplast som "är omöjlig". 

Det gäller att du gnuggar det med röd duk -> primer -> lim 
Jag körde med ett 3M lim, fungerade klockrent! 

Sen har jag även kört akrylfog från biltema för att sätta fast plåtventilation, fugerar på mindre djur. Gick skit när jag la ner en stor nätpyton medans vi städade :>

2966
1648
Hoggaforfan:
Tec7 fungerar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild