Byggt terrarium men limmet luktar väldigt starkt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
1
AMo:
Drog på flera lager vattenbaserad klarlack, men nu luktar lacket ganska starkt. Ställde ut terrariet på balkongen i fyra dagar tyckte att lukten försvann. Men när jag ställde in inredning, och stängde igen glaset för att få upp värmen så började det lukta som nymålat. Kan man ha ormarna i den lukten??

Tacksam för tips!!

417
249
KANDARBA:
Kan och kan klart du kan men jag skulle absolut inte själv stoppa in djur i det då man inte vet hur djuren reagerar på det. 

Så svaret skulle jag tycka är nej och antar att övriga läsare är eniga om det.
Så sätt gärna inte djuren för deras skull. Bättre dom för vänta till det är säkert ;-)
det mår dom nog bättre av eller vad tror du? 

Om man själv märker av en lukt så märket många djur det mycket tydligare. 
Men vad har du använt för produkter ?

2966
1648
Hoggaforfan:
Bara för att det luktar behöver inte betyda att det är farligt men det kan orsaka obehag, speciellt i en sån instängd miljö som ett terrarium.
En aningens doft är väl ok medans en stank inte är det kan jag tycka.

Tyvärr är vi några år ifrån att kunna dela dofter på nätet så är svårt att avgöra graden av den doft som gäller i detta fallet.
Känner du några reptil-människor så be dem komma förbi och lukta, kanske har du bara en väldigt känslig näsa.

232
95
anamidnatt:
Jag har kört biltemas båtlack och nu senast istället biltemas fernissalack och de är de enda jag har erfarenhet av, men de luktar också som fan, båtlacks lukten gick dock över fortare än vad fernissalacken gjorde, enda man väl egentligen kan göra är att ha tålamod och vädra vädra och vädra, kanske utsätta det för den temperaturen som man ska ha där i sen, värmen kanske gör så att mer av lukten utsöndras, eller vad man ska säga. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild