Renovering av terrarium till boa :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

70
29
tobiias:
Humi skrev:

Mina tigrar går i skåp som är 180x120cm, klarar sig precis över gränsen för L80 :> Väldigt lätt att inreda med stora saker, inte lika smidigt att städa då mina inte är så jätte höga. Men kör man liknande mått och 100 högt så ska det nog vara väldigt lätt :)

blir inte tigrar stora eller har du dvärjar ?  bara en funderare för går i tankarna på något större själv =)

230
185
Humi:
tobiias skrev:

blir inte tigrar stora eller har du dvärjar ?  bara en funderare för går i tankarna på något större själv =)

Har mellanklassen så att säga, Python Molurus Pimbura. 2-3m lång blir dom :)

70
29
tobiias:
Humi skrev:

Har mellanklassen så att säga, Python Molurus Pimbura. 2-3m lång blir dom :)

Tack. alltid bra att va lite påläst innan man skaffar sig djur =)

123
68
mallimalli:
Äntligen hemma så jag kan fortsätta!

Och hyllan är klar! Titta!

Just nu håller jag på att bygga ett gömställe, testkatten godkänner som vanligt :P

Såhär ser det ut i skrivandets stund!
Jag har inte fogskummat klart än heheh :P

Sen ska jag få hem min boa-tjej imorgon! Yay!
Det blir tyvärr ingen Gyuana utan det blir en 5-årig b.c.i Columbia istället :D
Nån som haft en likadan som kan ge tips och råd och berätta lite mer om dom? Blir dom stora? Hur är dom i humöret?

Sen har jag haft funderingar på att göra om andra sidan på terrariet till en vattendel mha en plexiglas-avdelare, iom att hon är så stor och ska ha plats att bada ordentligt. Eller har ni nåra andra förslag på hur man kan göra? Typ köpa en plastlåda och cementera in den/skära till frigolit runt om den?

123
68
mallimalli:
Nu har det hunnit hända lite till!

Gömstället är färdigskummat, och cementen är på!

Och såhär blev det målat, följde tipsen jag fick om drybrush-tekniken oxå :)

Och såhär ser det ut i skrivandets stund! :D 
Stocken ska fästas lite till, och just nu väntar jag på att cementen till värmekabeln ska brinna lite mer innan jag lägger in bottensuben :)
(Den funkar klockrent, tack så mkt för snabb leverans, Hoggaforfan!)

2966
1648
Hoggaforfan:
Snyggt :-)

123
68
mallimalli:
Nu är det i princip klart!!! :D :D 
Yay! Äntligen!

Processbilder:

Och här är en bild på invånaren:

Så ett par uppdateringar till för gömslet och vattenskålen blir det oxå :)
Sen kanske det blir ett större terrarium som byggs in under detta, men det blir längre fram, efter bröllopet, och då startas det nog en ny tråd :P

36
41
Lnap83:
Satan så fint det blev, synd jag själv skulle klabba med mitt :/ möe bättre å lejt in dig :D

123
68
mallimalli:
Lnap83 skrev:
Satan så fint det blev, synd jag själv skulle klabba med mitt :/ möe bättre å lejt in dig :D

Tack! :D :D 
Hahah ja hade man kunnat livnära sig på att bygga terrarium så hade jag gärna gjort det ^^
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild