Bakgrundsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

9
9
Segersos:
Hej, har precis byggt klart min första bakgrund i ett exoterra 90x45x60 och är ute efter kritik. Bifogar bilder nedan och kommer lägga till bilder om jag lägger till något senare :D. 

9
9
Segersos:
EN bild på dom som ska flytta in i eftermiddag :d

120
60
xTheod:
Ser riktigt bra ut tycker jag :)

53
26
Findus:

Segersos skrev:
Hej, har precis byggt klart min första bakgrund i ett exoterra 90x45x60 och är ute efter kritik. Bifogar bilder nedan och kommer lägga till bilder om jag lägger till något senare :D. 

För mig som är novis inom egenbyggen - hur har du gått tillväga? Vad har du gjort mellan första och andra bilden? :)

141
35
GeckoLover99:
Segersos skrev:

Vad har du använt för "skum"? Något sånt här vill jag testa mig på! :)

417
249
KANDARBA:
Fugskum använder man. Finns många olika märken, vissa luktar mer än andra men lukten är bara tillfällig till allt har stelnat. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Findus skrev:

För mig som är novis inom egenbyggen - hur har du gått tillväga? Vad har du gjort mellan första och andra bilden? :)

Han smetade på silikon sen tryckte fast torv på det.

GeckoLover99 skrev:

Vad har du använt för "skum"? Något sånt här vill jag testa mig på! :)

Fogskum, finns i alla bygghandlar. De billigaste har ibland en tendens att ha stora tomma bubblor i sig när det torkat medans snäppet över det inte har det. Så ta inte det billigaste du hittar utan det näst billigaste, illbruck gillar jag.

9
9
Segersos:
Hoggaforfan skrev:

Han smetade på silikon sen tryckte fast torv på det.

Fogskum, finns i alla bygghandlar. De billigaste har ibland en tendens att ha stora tomma bubblor i sig när det torkat medans snäppet över det inte har det. Så ta inte det billigaste du hittar utan det näst billigaste, illbruck gillar jag.

exakt så jag gjorde använde svart akvarie silikon och bostiks fogskum. Det gick åt tre faskor fogskum och 2 tuber silikon.  Silikonen har ättika i sig så det luktar hur mycket som helst så var någonstans ventilerat :p 

9
9
Segersos:
Ödlorna verkar gilla det iallafall :)

9
9
Segersos:
Idag så har jag suttit in dagljus lampor :)blev rejält mycket ljusare :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild