Första terrariebygge till vår Boa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

178
260
Akesson:
Satt och skummade igenom tråden och du kanske redan blivit informerad om det men ville bara göra dig uppmärksam på att frigolit/cellplast INTE är vattentätt, i synnerhet inte P80 som du av bilderna att dömma ser ut att använda.
Som sagt, vill bara göra dig uppmärksammad så du inte tror att det är grönt ljus med fukt utan någon form av tätskikt så buren går åt pipan framöver.

Släng en skiva cellplast i vatten så får du se vad som händer. Visst det tar lite tid men den skivan kommer tillslut att väga bly ;)

27
15
MrDoriZ:
Det är jag medveten om. kommer inte vara stående vatten i det, men visst fuktigheten ska ju liga runt 70-80 om jag fattat det rätt.

Kommer försegla med epoxylack så det blir vattentåligt. Tack för feedbacken :)

Väldigt va suddigabilderna va :S 

27
15
MrDoriZ:
Va ett tag sen jag uppdaterade här, det är någorlunda klart nu, ska bar fixa något draperi mer till och funderar på att kapa bennen och bygga ett till ovanpå. Här kommer lite bilder iaf. Det som inte är med på bilderna är regnsystemet.

Färgerna ser vädligt blanka och lite felfärgade ut på bilderna bara...

Medlem i GHF
3154
1774
EmanuelKarl:
MrDoriZ skrev:
Va ett tag sen jag uppdaterade här, det är någorlunda klart nu, ska bar fixa något draperi mer till och funderar på att kapa bennen och bygga ett till ovanpå. Här kommer lite bilder iaf. Det som inte är med på bilderna är regnsystemet.

Färgerna ser vädligt blanka och lite felfärgade ut på bilderna bara...

Har ej följt bygget men snyggt blev det. Doch måste den ha minst ett gömställe på varje sida där den är HELT OMÖJLIG att se. Och det är väldigt mycket tomt luftrum som ormen inte kan andvända. 

27
15
MrDoriZ:
EmanuelKarl skrev:

Har ej följt bygget men snyggt blev det. Doch måste den ha minst ett gömställe på varje sida där den är HELT OMÖJLIG att se. Och det är väldigt mycket tomt luftrum som ormen inte kan andvända. 

Hej, jag har en tillfällig inne nu sen håller jag på att bygga ett nytt hus till honom

Medlem i GHF
3154
1774
EmanuelKarl:
MrDoriZ skrev:

Hej, jag har en tillfällig inne nu sen håller jag på att bygga ett nytt hus till honom

Ja ok. Men ett gömställe där det är omöjligt att se honnom på varje sida är endå nödvändigt

27
15
MrDoriZ:
Tack för responsen, tog bort den ifrån bilden då en plastbalja inte ser så roligt ut :)

Medlem i GHF
3154
1774
EmanuelKarl:
MrDoriZ skrev:
Tack för responsen, tog bort den ifrån bilden då en plastbalja inte ser så roligt ut :)

ok

373
171
Anathawa:
De flesta med orm sätter ventilationsgallret inifrån så ormen inte kan trycka ut det, har jag förstått. Man kan nog sätta ett från varje håll eller ett galler på insidan. Bara så den inte rymmer. :)

Väldigt fint!

27
15
MrDoriZ:
Tack för tippset, dom här sitter fastskruvade så tror inte det är ett problem :) kanske skulle bli snyggare dock, får titta på det :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild