Tremånaders dvärgskäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

417
249
KANDARBA:
Nej det är fin belysning. 
Led amaturen du använder är bra. Jag vart mer nyfiken på lampan du använde. 

Jag själv kör med keramisk värmelampa eller IR värme lampor. Till dessa använder jag sedan kompakt lampor (ET UVB lampor) 
Dock byter jag ut några efter hand då och då till Solar Raptors lampor
Så frågan vart mer nyfikenhet då jag inte såg vad det vart för lampa. :-) 

Men ett tips har jag till dig om du vill ha det ljusare i terrariet. 
Fäst Led amaturen i taket i terraiet så höjer du ljuset mycket. Då gallert äter en del. 
sladden får du in genom ett hål i gallert och för att hålet inte ska störa så köper du en gummi tätning till kablar på bauhous ? eller hornbach. Köpte själv en sån när jag drog genom sladdarna på mina gamla terrarier. Dom gick på 5-10 kr styck

2052
780
psyjoh:
Använd inte ir lampor eller exoterras uvb lampor till skäggisar. 
Lampan du har till solplatsen har jag ingen erfarenhet av. Men när det är dags att byta så kör på en HID lampa. Led ljuset ser för svagt ut. Byt ut mot t5 dagsljusrör eller köp en led slinga till så där blir ordentligt med ljus. Den tycker säkert där är för mörkt och risken är att den börjar dvala då.

187
221
Moova:
Kolla gärna så "solstenen" inte bli för varm, kan hända att den bränner sig på magen då stenar under solplatser kan bli mer som en spisplatta, kan vara en ideé att sätta en barkbit/stock eller liknande där istället att sola på :)

40
24
jbjohansson:
Kan tipsa om "Excavator Clay" från zoomed, gissar att det kan vara den "Temla" skriver om längre upp i tråden. Den blandas med vatten och går att forma riktigt bra, ger en yta som är ganska hård när den har stelnat. Den är riktigt kul och väldigt enkel att arbeta med.
Mvh/ Jocke

2052
780
psyjoh:
jbjohansson skrev:
Kan tipsa om "Excavator Clay" från zoomed, gissar att det kan vara den "Temla" skriver om längre upp i tråden. Den blandas med vatten och går att forma riktigt bra, ger en yta som är ganska hård när den har stelnat. Den är riktigt kul och väldigt enkel att arbeta med.
Mvh/ Jocke

Jbl Terrasand har samma koncept på sanden och den varianten föredrar jag. Både i färg och konsistens plus att den är lättare att arbeta med. 

40
24
jbjohansson:
psyjoh skrev:

Jbl Terrasand har samma koncept på sanden och den varianten föredrar jag. Både i färg och konsistens plus att den är lättare att arbeta med. 

Har hört talas om den sanden men inte hittat någon info, kan ha letat lite dålig........ Har du tips om var jag kan hitta info om den är jag tacksam. :)

2052
780
psyjoh:
jbjohansson skrev:

Har hört talas om den sanden men inte hittat någon info, kan ha letat lite dålig........ Har du tips om var jag kan hitta info om den är jag tacksam. :)

Kolla jbl's hemsida. Jbl.de tror jag. 

40
24
jbjohansson:
psyjoh skrev:

Kolla jbl's hemsida. Jbl.de tror jag. 

Tackar för tipset, ska kolla upp det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild