Rekommenderad värmekabel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

375
251
Doxster:
Humi skrev:

Den hjälper på det sättet att den kan (gjorde för mig) sänka kalla sidan mer än varma. I mitt fall så sänkte jag varma sidan med 0,5 grader och kalla sidan med 2 grader. 

Sitter termostaten på den varma sidan så slår den av och på beroende på hur varmt du vill ha det. 
Sitter termostaten på den kalla sidan så slår den av och på beroende hur kallt du vill ha det.

STC är en termostat med både värmning och kylning :>

Jag är fortsatt skeptisk, men avfärdar det inte helt :)

Åter till ämnet dock, finns det några fler kablar än Hoggas som kan rekommenderas?

197
111
Wirre:
Doxster skrev:

Jag är fortsatt skeptisk, men avfärdar det inte helt :)

Åter till ämnet dock, finns det några fler kablar än Hoggas som kan rekommenderas?

Humi har en bra poäng här.
Istället för att försöka kyla den kalla sidan så låter du den kalla sidan vara grundinställningen.
Att sen värma upp den varma sidan ett par grader, förutsatt att Humis förslag inte fungerar, är mycket enklare.

375
251
Doxster:
Wirre skrev:

Humi har en bra poäng här.
Istället för att försöka kyla den kalla sidan så låter du den kalla sidan vara grundinställningen.
Att sen värma upp den varma sidan ett par grader, förutsatt att Humis förslag inte fungerar, är mycket enklare.

Pratade precis med Hogga i PM och kom fram till samma sak. Lättaste lösningen borde vara en kabel i varje terrarie med panel, kabeln får hjälpa varma sidan upp i rätt temperatur med hjälp av en dimmer.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild