Material?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:

Hoggaforfan skrev:

Rakt, jämt, lättbearbetat, flisar inte sig (men kan smula), isolerande. Finns säkert något mer jag inte kommer på nu.

Okej :) Kanske inte dom egenskaperna jag främst letar efter när jag ska bygga burkar men smaken är som sagt som baken! :) 

Rakt, jämt, flisar sig inte och isolerande är väl formplyfa också? Då är det vattenavstötande också, en bra egenskap i sammanhanget :) 

Dock ska jag säga att jag mest bygger i OSB, billigt och otroligt lättarbetat material. Till mina Blodpytons har jag formplyfa och glas då dessa burkar är konstant våta. 

Jag var mest nyfiken på vilka fördelarna var då jag mest hört omdömen åt andra hållet, inte så bra till byggen alltså men som sagt har ingen personlig erfarenhet av MDF utan går på andras omdömen, det kan vara farligt ibland :D 

2966
1648
Hoggaforfan:
Jonas_ skrev:

Okej :) Kanske inte dom egenskaperna jag främst letar efter när jag ska bygga burkar men smaken är som sagt som baken! :) 

Rakt, jämt, flisar sig inte och isolerande är väl formplyfa också? Då är det vattenavstötande också, en bra egenskap i sammanhanget :) 

Dock ska jag säga att jag mest bygger i OSB, billigt och otroligt lättarbetat material. Till mina Blodpytons har jag formplyfa och glas då dessa burkar är konstant våta. 

Jag var mest nyfiken på vilka fördelarna var då jag mest hört omdömen åt andra hållet, inte så bra till byggen alltså men som sagt har ingen personlig erfarenhet av MDF utan går på andras omdömen, det kan vara farligt ibland :D 

Ah jag menar bara rent generellt. Såvida man inte dränker MDF i lim/lack/färg eller plastar in det så är det inget jag skulle använda till terrarium heller, minsta lilla hål i skyddet så är det kört.
Det händer då och då att formplywood flisar sig men inte lika mycket som OSB såklart.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Formplyfan är ju stabilare och mer hållbar än både osb och mdf. Och man slipper hålla på och fuktsäkra bara det är ju guld värt 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild