Matning bönsyrsa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Jag låter mina bönsyrsor jaga. Jag har dem dock i mindre terrarium och matar med flugor. Jag har också börjat testa  ungssmyg och jag tycer att de funkar bra. Jag har själv bestält två par med Phyllocrania Paradoxa L3-L4.

55
24
Mona:
Min bönsyrsa får jaga själv. Håller lite koll så att den tar maten men det brukar inte ta särskilt lång tid.

197
111
Wirre:
Det beror väl också lite på vilken teknik bönsyrsan använder.
Jag läste att Phyllocrania Paradoxa inte jagar sina byten aktivt som vissa andra arter.
Det ställer till lite problem om man som jag har Bönan i en stor burk med många gömställen. 
Var är syrsan och var är Bönan?

1
0
Paradoxa:
Wirre skrev:
Det beror väl också lite på vilken teknik bönsyrsan använder.
Jag läste att Phyllocrania Paradoxa inte jagar sina byten aktivt som vissa andra arter.
Det ställer till lite problem om man som jag har Bönan i en stor burk med många gömställen. 
Var är syrsan och var är Bönan?

Har en paradoxa jag med, jag brukar skämma bort min lite när jag blir lite nojig när hon inte vill äta.

Jag gör så att jag tar ut henne försiktigt, sätter henne på skrivbordet och ger henne lite ekologisk honung på en tandpetare som hon absolut älskar! När ja har gett henne lite honug brukar jag sedan krossa huvud och carapacen på en syrsa och ge henne, ser man till att lite av inälvorna nuddar munnen eller kommer tillräckligt när tar hon det utan problem (= Annars har ja hört att det bara är att släppa in en spyfluga eller två (Inte dom du fångar i huset, "hemodlade" flugor) i terrariet så tar dom flugorna tillslut.

197
111
Wirre:
Paradoxa skrev:

Har en paradoxa jag med, jag brukar skämma bort min lite när jag blir lite nojig när hon inte vill äta.

Jag gör så att jag tar ut henne försiktigt, sätter henne på skrivbordet och ger henne lite ekologisk honung på en tandpetare som hon absolut älskar! När ja har gett henne lite honug brukar jag sedan krossa huvud och carapacen på en syrsa och ge henne, ser man till att lite av inälvorna nuddar munnen eller kommer tillräckligt när tar hon det utan problem (= Annars har ja hört att det bara är att släppa in en spyfluga eller två (Inte dom du fångar i huset, "hemodlade" flugor) i terrariet så tar dom flugorna tillslut.

Honung har jag sett tidigare men jag kände mig lite skeptisk till om det var så bra.
Funkar det för dig så antar jag att det är säkert.
Kanske skulle testa att ge henne honung från pincetten. Tror ni Paradoxa kan lära sig att förknippa pincetten med något gott?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Paradoxa är ganska fega de blir lätt skrämda av störe byten som andra jämnstora bönsyrsor lät skulla fälla. Så de blir säkert skrämda av pincetten. De flesta bönsyrsorna äter honung och frukt men de kan inte leva på det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild