Ni som har/haft kamelont (frågor om skillnad på t rudis och k boehemi)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

18
5
Cloud:
Jag är också intresserad av att kunna hålla vissa arter som lever i lite svalare klimat (pga hög höjd), men det jag undrar är hur man lyckas få till den här viktiga temperatursänkningen under natten? Förutsatt att man har terrariet ifråga i en vanlig lägenhet, med vanliga rumstemperaturer utanför terrariets väggar. Hur gör man för att kyla? Ni som har kameleonterfarenhet, berätta gärna lite hur ni löst det, samt vad ni har för fukt- och ventilationslösningar. Endast duschsystem? Eller även fogger? Dripper för drickandets skull? Fläkt för att luften ska röra på sig?

1253
476
leedragon:
Cloud skrev:
Jag är också intresserad av att kunna hålla vissa arter som lever i lite svalare klimat (pga hög höjd), men det jag undrar är hur man lyckas få till den här viktiga temperatursänkningen under natten? Förutsatt att man har terrariet ifråga i en vanlig lägenhet, med vanliga rumstemperaturer utanför terrariets väggar. Hur gör man för att kyla? Ni som har kameleonterfarenhet, berätta gärna lite hur ni löst det, samt vad ni har för fukt- och ventilationslösningar. Endast duschsystem? Eller även fogger? Dripper för drickandets skull? Fläkt för att luften ska röra på sig?

ingen fläkt. för temperaturens skull AC

1275
1725
Falk:
Lite åt ot hållet kanske men ni menar väl boehmei och inte bohemi?

2052
780
psyjoh:
leedragon skrev:

ingen fläkt. för temperaturens skull AC

Ac Inne i terrariet?

278
47
Boboo:

i mitt sov rum har jag 17 grader där kommer jag köra ngn kamelont på sikt, bra natt temperatur.

1253
476
leedragon:
psyjoh skrev:

Ac Inne i terrariet?

ac inne i rummet som kameleont befinner sig i?

378
479
Svedjemo:
Jag har min R brevicaudatus i sovrummet. Där har jag ca 15 grader på natten och 17-18 på dagen (har nästan alltid fönstret öppet). Med lampan på så blir det en dagstemperatur på mellan 20-24 beroende på var i terrariet man mäter (uppe eller nere). Problemet kommer på sommaren, då är nog en AC den enda lösningen när det blir riktigt varmt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild