Ni som har/haft kamelont (frågor om skillnad på t rudis och k boehemi)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

278
47
Boboo:
Hejsan

Jag behöver information om dessa som jag förstått är de bergsarter och lever på höga höjder.

1:
Ni på forumet som har dessa, har ni djuren i terrarium eller i fågelbur/nätterrarium.
(vilken stlk kör ni)?

2:
Max stlk på springorna om man har bur?
(foder får ju inte rymma)

3:
Har ni punktvärme till dessa? Bara dagsljus(vit ljus) samt uv?

4:
Temperatur dagtid?

5:
Temperatur nattetid?

6:
Luftfuktighet i %?

Jag har tagit reda på information om båda arterna, men vill få ytterliggare av er som har erfarenhet av dessa.

Sugen på att investera inom en snar framtid.
tack f all hjälp
b

953
1840
peter54:
Du behöver skriva ut släktnamnen också, annars är det inte säkert att alla begriper vad för ödlor det handlar om. Själv har jag sysslat med terrariedjur i mer än 40 år och jag har ingen aning om vad det är för djur du pratar om.

278
47
Boboo:
Står under överskrift: 
Här kommer det igen, T rudis och k boehemi.
mvh 
b

15
1
AlexanderHN:
Det är artnamnen, det jag tror att peter54 menar är släktnamnen (Triocerus) rudis och (Kinyongia) boehmi.

278
47
Boboo:
Tack,, Soory...
precis ,, stämmer Alexander. 

278
47
Boboo:
Peter 54 eller Alex har ni information om dessa?

Rudis sternfeldi och
Kinyongia boehmei?

ex ska de ha punkt värme

ska de vara i nät terrarie?

återkom om ni har information om dessa 

tack P förhand 

1253
476
leedragon:

nej för fan. Jag vet verkligen inte varför den amerikanska trenden blivit så spritt i norden om att ha kameleonter i fågelbur eller nätterrarium.
viktigast att tänka på är att ge dem en räljet nattsäkning till 13-15 grader.
en exoterra borde funka fint, du kan ta den till glasmästaren för att få en dräneringshåll så du slipper översvämningar
temperaturer ska inte överstiga över 25-27 grader, har du redan sånna temperaturer under dagen så skulle jag inte sätta en sollampa. dagljus och uvb är också viktiga att tänka på.
luftfuktighet fixar sig om du har levandeväxter och duschar 2-3 gånger om dan. det är bra om du låter det torka innan du duschar igen.

278
47
Boboo:
Tack Lee dragon 
mv

309
38
reptilicus_:
Angående springor i terrariet så kan du använda enkel tätningslist där det behövs, har själv det på insidan i mitt ombyggda vitrinskåp.

278
47
Boboo:
reptilicus, har du bilder på terrariumet:)?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild