Glasfråga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

375
251
Doxster:
stefan707 skrev:
Tumstock och vattenpass bästa redskapen, korsmät hålet för att dubbelkolla att allt är rakt :) är de lite snett släpp baksidan och tryck upp det rakt, skruva dit baksidan när allt är rakt :) hoppas det ordnar sig

Jag lejde ut hela snickeribygget för att slippa allt det, tydligen slapp han det också... :P

Jag tror det löser sig, glasmästaren jag har fått tag i verkar vara utomordentligt serviceminded. Kan varmt rekommendera Joh Perssons Glasmästeri AB för alla som bor i närheten av Malmö.

141
109
stefan707:
Ska man ha något ordentlig lär man göra det själv ;)

375
251
Doxster:
stefan707 skrev:
Ska man ha något ordentlig lär man göra det själv ;)

Håller med. Problemet är att jag har ingenstans att vara när det kommer till själva byggandet. Jag har inte heller alla verktyg som krävs.

Och ärligt talat tycker jag inte det är särskilt roligt, jag tvivlar på att jag hade gjort ett bättre jobb än min snickare, även om hans arbete lämnar en del att önska. Överlag är jag väldigt nöjd med dom (för att inte tala om priset), men det dyker upp smågrejer som får mig att dra iväg mindre trevliga haranger i varierande längd....

141
109
stefan707:
Hoppas det löser sig i slutändan dock :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild