Någon intresserad av myror eller termiter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

62
13
jtermiteo:
Kan tillägga camponotus festinus du kan köpa den här www.antsfromasia.com/shop/4589082102/camponotus-festinus/9826641

2966
1648
Hoggaforfan:
jtermiteo skrev:
ok, vad har du tänkt bygga i ytong eller omni eller jord eller något annat?

Troligtvis en träram med glas på framsidan sen bygger upp gångar (till viss del) av betong. Funderar lite på att blanda i gips så att betongen blir lite porösare, främst för att släppa igenom fuktighet.
Blir väl lite att ha lättbetong som förebild.

62
13
jtermiteo:
De verkar var ett bra bo till dina kommande myror eller termiter. Säg till när du har bestämt dig för då kan jag ge dig hjälp om arten om det skulle behövas.

64
67
AntonTheLizard:
Vilken är den största myran man kan ha?

62
13
jtermiteo:
tror bull ants drottningen kan bli(hos en skärskilt art)40 mm och arbetarna kan bli 30 mm men den största arten i världen är en army ant släkte dorylus deras drottningar kan bli 50 mm fast för termit(några artert) drottningar är de småttingar
.

64
67
AntonTheLizard:
jtermiteo skrev:
tror bull ants drottningen kan bli(hos en skärskilt art)40 mm och arbetarna kan bli 30 mm men den största arten i världen är en army ant släkte dorylus deras drottningar kan bli 50 mm fast för några termitarters drottningar är de småttingar
.

Wow jag gillar stora myror kanske skaffar bull ants.

62
13
jtermiteo:
Kan tillägga camponotus gigas är okså ganska stor drottningen blir ungefär 31 mm och arbetarna blir ungefär som högst 30 mm de är väldigt starka och har starkt pansar

64
67
AntonTheLizard:
jtermiteo skrev:
Kan tillägga camponotus gigas är okså ganska stor drottningen blir ungefär 31 mm och arbetarna blir ungefär som högst 30 mm de är väldigt starka och har starkt pansar

Okej :)

62
13
jtermiteo:
om du vill kan jag skriva termit drottningarnas längd(tar nog den största arten)det är stor skillnad på den största termit artens drottning och den största myrartens drottning

64
67
AntonTheLizard:
jtermiteo skrev:
om du vill kan jag skriva termit drottningarnas längd(tar nog den största arten)

Visst termiter är lika intresanta dem.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild