Någon intresserad av myror eller termiter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

62
13
jtermiteo:
Ja de är roliga och intressanta. Är du medlem på myrstaden.

143
154
TerraBygg:
Det finns ett bra engelskt forum med, queenant.proboards.com/, ganska aktivt och många intressanta dagböcker att läsa.

55
24
Mona:
Jag tycker myror är intressanta. Tyvärr får jag inte ta hem några för min man hatar dem! Jag får ha vad som helst utom myror och efterssom han inte delar intresset för kryp och herptiler, men att han är snäll och låter mig ha alla djuren, så kanske man inte ska utmana för mycket :p

62
13
jtermiteo:
Du kanske ska skaffa termiter istället fast om man hatar myror brukar man hata termiter också.

2966
1648
Hoggaforfan:
Har du tips på någon stor intressant myra (inkl termit)?
Funderat lite på bulletants

62
13
jtermiteo:
Bullants är intressanta och stora och de brukar inte få jättestora kolonier.
Tipsar Diacamma scalpratum de är stora och aggressiva du kan skaffa dem här: www.antsfromasia.com/shop/4589082102/diacamma-scalpratum./9817890
camponotus singularis är också ett tips kan köpas här www.antstore.net/shop/ants/Ants-from-Asia/Camponotus-singularis.html
De här har stora drottningar och soldater men små arbetare www.antsfromasia.com/shop/4589082102/pheidologeton-diversus./9778673
Messor barabarus är stor men behöver dvala www.antstore.net/shop/ants/Ants-from-South-Europe/Messor-barbarus.html
Tipsar den här termit arten ganska stor www.antsfromasia.com/shop/4589082102/macrotermes-malaccensis./9791139
Det finns bladskärarmyror också om du vill ha men de är svåra www.antstore.net/shop/ants/Ants-from-America/
De här är några styckena jag tipsar

2966
1648
Hoggaforfan:
Bladskärarmyror har alla tropikarium så ointressant även om de är läckra som djur.

Ooo Diacamma scalpratum "This species can be trained to take food from your hand!"
Det var coolt. 

Super, då har jag lite att kolla på :-)

Fungerar ett 80x120 cm formikarium till dessa tror du?

62
13
jtermiteo:
Ja det fungerar. Kan tipsa formacarium säljare om du vill?

2966
1648
Hoggaforfan:

jtermiteo skrev:
Ja det fungerar. Kan tipsa formacarium säljare om du vill?

Nej tack jag bygger ett själv :-)

62
13
jtermiteo:
ok, vad har du tänkt bygga i ytong eller omni eller jord eller något annat?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild