Kackerlackor - odling

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

40
15
porcelain:
Eller så säger man till sin sambo/man/fru/etc att det är ofarliga skalbaggar som inte bits, låter, luktar, eller överlever om de rymmer o.- när det kommer till övertalningen...

141
109
stefan707:
Dom är tydligen fortfarande äckliga ;)

417
249
KANDARBA:
Jag mutar min sambo. om jag inte får ha det djuret så kollar jag efter vad hon vill ha och skaffar det också så blir båda nöjda ^^

typ en ny hårtork eller något sånt

309
38
reptilicus_:
Så jord/torv är inte nödvändigt för att odla 'lackor?

417
249
KANDARBA:
Nej allt brås på vilken art du är ute efter. 
Vilken art har du tänkt ha? 

2966
1648
Hoggaforfan:
reptilicus_ skrev:
Så jord/torv är inte nödvändigt för att odla 'lackor?

Inte Dubia

KANDARBA skrev:
Nej allt brås på vilken art du är ute efter. 
Vilken art har du tänkt ha? 

Citera gärna vad du svarar så får folk notiser om det om det inte är derans tråd. :-)

504
396
Crippa:
Ryssar är ingenting jag skulle rekommendera, riktigt snabba och jobbiga jämfört med dubian. Sen kan jag inte riktigt hålla med om att det inte gör något om en dubia rymmer för oftast har man 20+ grader något i lägenheter och det klarar dom nog av galant :) så köp en säker plastlåda med lock och se till att de inte kan komma ur terrariet så är det lugnt!

141
35
GeckoLover99:
Crippa skrev:
Ryssar är ingenting jag skulle rekommendera, riktigt snabba och jobbiga jämfört med dubian. Sen kan jag inte riktigt hålla med om att det inte gör något om en dubia rymmer för oftast har man 20+ grader något i lägenheter och det klarar dom nog av galant :) så köp en säker plastlåda med lock och se till att de inte kan komma ur terrariet så är det lugnt!

Håller med här, katten brukar vara rädd för kryp men tydligen gällde det inte kackisar.. Hon fintade upp en ur petboxen när jag la över dem där efter städning och har nog fortfarande en som springer runt nånstans, katten kan bli helt galen ibland och springer runt och jagar nåt. Efter den incidenten fick jag inte ha nå fler kackerlackor... :/

2052
780
psyjoh:
Ja ryssar är jobbiga. Hur täta nät jag än använt mig av så lyckas alltid ngn Rymma. Det enklaste är dubia och de få som rymt hos mig har jag hittat sen uttorkade och döda. 

90
38
Fredrik85:
Tycker personligen Ryssar är bästa fodret jag odlat någonsin, men det kanske beror på vad man matar med dom. Ang rymlingar så har jag haft kanske 3st totalt som rymt. Den en utav dom tog katten de andra två fastnade i klisterfällorna jag har i samma rum som odlingen.

Dubia är bara krångligt att mata dom flesta utav mina djur med, antingen gräver dom ner sig eller så rör dom sig för lite för att dra till sig uppmärksamhet.

Ryssar är som syrsor fast mer lättodlade, tysta, bits inte och hoppar inte(förutom vuxna hanar som glidflyger lite ibland).

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild