Ni som har köpt av Dusk...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

197
111
Wirre:
I mitt fall hade jag kunnat ansluta systemet där tvättmaskinen är ansluten.

197
111
Wirre:
Danne skrev:
Kulventilen ser mycket lovande ut, Svedjemo. Ska kika efter ett sånt imorgon så löser jag det förhoppningsvis.

Exakt min tanke, Wirre - ett lock vore på sin plats. Förstår inte själva logiken med hur den kopplingen från Dusk skulle funka överhuvudtaget.

Är evigt tacksam för hjälpen. Update kommer imorgon efter mina bravader i Biltema.

Här har du ändpluggar. Enklare blir det inte.

www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ror-och-rordelar/Klamringskopplingar/Andplugg-2000023426/

378
479
Svedjemo:
Wirre skrev:

Där ser man.
Då förstår jag inte varför dusk skickar grejer som inte går att använda utan att åka till byggvaruhuset.
Kan dom ha glömt att skicka med ett lock?

Nä, man kan undra hur dem tänkte där. Kan vara så att deras plan är att man ska koppla in den direkt på en vattenledning, därav öppning åt båda hållen. Det filter jag köpte (inte från Dusk) hade en koppling som man skruvade på på duschblandaren, som en förlängning av filterrslangen, det var bara att tuta och köra.

378
479
Svedjemo:
Wirres förslag på ändplugg ser ju klart ut som den bästa lösningen!

2966
1648
Hoggaforfan:
Wirre skrev:

Där ser man.
Då förstår jag inte varför dusk skickar grejer som inte går att använda utan att åka till byggvaruhuset.
Kan dom ha glömt att skicka med ett lock?

Danne skrev:
Kulventilen ser mycket lovande ut, Svedjemo. Ska kika efter ett sånt imorgon så löser jag det förhoppningsvis.

Exakt min tanke, Wirre - ett lock vore på sin plats. Förstår inte själva logiken med hur den kopplingen från Dusk skulle funka överhuvudtaget.

Är evigt tacksam för hjälpen. Update kommer imorgon efter mina bravader i Biltema.

Kopplingen är en T-koppling tänkt att kopplas på en vattenledning. Alltså inget lock behövs då det redan finns ett tex vattenkran. ;-)
Som du har kopplat den hade det dock behövts men inte bra att ha osmosis system kopplade till vattenblandaren i duschen då den verkar kunna gå sönder av det.

Du har fått vad som behövs, exakt vilket scenario du som användare väljer att använda det i går inte alltid förutspå då hade han behövt skicka med en kran, kopplingar, tvättmaskin, toalettstol etc :-P

2966
1648
Hoggaforfan:
Såhär är mitt system inkopplat till diskmaskinen:

376
359
a6lex:
Danne skrev:
Har lite bekymmer med mitt regnsystem och osmosfilter som jag köpte från Dusk för några dagar sedan.

Bekymmer 1:

Hur kopplar man ihop dysorna med varandra? Dessa är de jag fick:

Bekymmer 2:

Köpte alltså med ett osmosfilter också och kunde då tydligen kunna koppla den till min duschkran för att ta in vattnet som sedan filtreras. Problemet är att jag inte förstår, logiskt sett, hur detta funkar. Jag monterade kopplingen som man fick med på det enda sättet som var möjligt, men vattnet sprutas rakt igenom istället för att gå in i osmosfiltret. Bilden nedan visar hur jag gjorde. Den vita slangen är dit vattnet ska gå. Vad gör jag för fel?

Såhär gjorde jag med mitt filter: www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=4381&p=12
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild