Ni som byggt i osb

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

590
365
SweBoa:
Tja ni som byggt era terrarier i osb, vad har ni använt er av för fuktspärr. Skriv gärna pris var man kan få tag på det.

590
365
SweBoa:
Tänkte den här tråden ska underlätta, för dom som ska, eller håller på att bygga. 

Själv har jag använt mig av pva färg från jula, och sedan toppat med pva lim från kontorsgiganten.se. 

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:
Finns redan en hel del byggtrådar som tar upp detta ämne :) Kan vara ett tips kanske, bygger du själv så skapa en byggtråd med ditt bygge, brukar alltid lära sig något av andras byggen.

590
365
SweBoa:
Jonas_ skrev:
Finns redan en hel del byggtrådar som tar upp detta ämne :) Kan vara ett tips kanske, bygger du själv så skapa en byggtråd med ditt bygge, brukar alltid lära sig något av andras byggen.

Vart finns det enbart en tråd, som enbart handlar om vad folk har använt dig av, och vart man köpt, och pris. den här tråden var meningen att samla allt här, då man slipper gå igenom 100 olika inlägg. Men du får gärna länka mig en tråd som enbart handlar om vad folk använder dig av vid fuktspärr, pris. :)

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:

Min poäng var att den informationen skriver oftast folk i sina egna byggtrådar, jag körde enkel billig badrumsfärg från biltema, målar 2 eller 3 gånger. Fogar såklart alla skarvar.

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2476

590
365
SweBoa:
Jonas_ skrev:
Min poäng var att den informationen skriver oftast folk i sina egna byggtrådar, jag körde enkel billig badrumsfärg från biltema, målar 2 eller 3 gånger. Fogar såklart alla skarvar.

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2476

Jo jag förstår dig, men i stället för att gå igenom massor, av trådar för att komma fram till ett val, så tyckte jag endå att idén att samla ihop allt på en tråd, vore enklast :) 

Vet du var man kan få tag på pigment pulver, 
Vad tyckte du om biltemas våtrumfärg? 

2966
1648
Hoggaforfan:
SweBoa skrev:

Jo jag förstår dig, men i stället för att gå igenom massor, av trådar för att komma fram till ett val, så tyckte jag endå att idén att samla ihop allt på en tråd, vore enklast :) 

Vet du var man kan få tag på pigment pulver, 
Vad tyckte du om biltemas våtrumfärg? 

www.slojd-detaljer.se/sok?query=pigment

Jag kör gummiduk/dammduk i bottnen och pva-blandning oftast.
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3976

590
365
SweBoa:
Hoggaforfan skrev:

www.slojd-detaljer.se/sok?query=pigment

Jag kör gummiduk/dammduk i bottnen och pva-blandning oftast.
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3976

Vart får man tag i dammduk 

2966
1648
Hoggaforfan:
SweBoa skrev:

Vart får man tag i dammduk 

Internet finns men vi köper vårt av lokal handlare. 
Du kan leta återförsäljare här:
pondteam.se/svenska/sidor/aterforsaljare.aspx

2966
1648
Hoggaforfan:
www.dammcenter.se/dammprodukter/dammduk-pvc-22133032
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild