Leopardgecko med irriterad kloak?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

22
4
Maje:
Det låter ju intressant! 

22
4
Maje:
Andresjolander97 skrev:

Det torkar ju ut efter nån dag eller två när man lagt in det sen är det bara att blöta den delen du vill ha fuktig så håller det sig fuktigt i några dagar. Funkar klockrent. Så den torra delen är mer som uttorkad jord med dött gräs och hans fukt gömma håller sig fuktig där den ska. Helt klockrent är det iaf tycker jag och absolut värt dom små pengarna man lägger på det och ser rätt bra ut och man kan ha levande växter i den jorden har jag hört också om man känner för det

Blir jorden packad eller väldigt lös när den torkar?

107
7
Andresjolander97:
Maje skrev:

Blir jorden packad eller väldigt lös när den torkar?

Den är relativt lös går säkert att packa den när man förbereder den med vatten osv. Sen ska det inte heller vara någon fara för djuret ifall den får i sig lite då det ska kunna bli smält med maten. 
Finns ju många sorter också och alla är ju samma sak bara att märket ändras. Första vändan jag använde det så köpte jag nått tyskt märke minns ej namnet och nu har jag exo terras plantation soil och de kom ut exakt likadant. Och min leopardgecko älskar att gräva runt i det så helt klart värt det och förberedelserna är bara att hälla i 3 liter vatten i en hink och lägga ner materialet och låta det dra i 30 min sen krama ur vattnet gillar jag att göra sen är de klart 

107
7
Andresjolander97:
Och de blir ju lite som deras naturliga miljö. Har lagt i några större stenar och lite grenar och så när det torkar i jorden blir det ju som död gräs slätt 

107
7
Andresjolander97:
?här får du en liten idé på hur de kan se ut så har jag lagt upp så det blev en kulle där i mitten och lite sten runt om och nu är jorden fortfarande mörk då jag la i den igår när jag bytte ut från den gamla. Köpte ett 3 pack med soil och jag använde två och det räckte mer än väl och mitt terarium är ändå 110 långt och 50 brett så du får mycket för pengarna 

146
85
Lovet:
Maje skrev:
Han har en fuktburk. Varför är det fel med vinylmatta? Att det inte är naturligt känns inte som ett giltigt argument då inget är naturligt med att stoppa in en ödla i ett terrarium. Men nu var det inte det frågan gällde.

Även om det inte är naturligt att ha ödlan i ett terrarium så ska man självklart göra terrariet så naturtroget som möjligt. Enligt mig är det de som är det roligaste med denna hobby, att skapa olika miljöer beroende på arternas behov. 

22
4
Maje:
Andresjolander97 skrev:
?här får du en liten idé på hur de kan se ut så har jag lagt upp så det blev en kulle där i mitten och lite sten runt om och nu är jorden fortfarande mörk då jag la i den igår när jag bytte ut från den gamla. Köpte ett 3 pack med soil och jag använde två och det räckte mer än väl och mitt terarium är ändå 110 långt och 50 brett så du får mycket för pengarna 

Jag blev verkligen intresserad! Ska nog testa! :)

22
4
Maje:
Lovet skrev:

Även om det inte är naturligt att ha ödlan i ett terrarium så ska man självklart göra terrariet så naturtroget som möjligt. Enligt mig är det de som är det roligaste med denna hobby, att skapa olika miljöer beroende på arternas behov. 

Jag är absolut inte emot att göra inredningen i terrariet så lik naturen som möjligt men det känns dock som att det inte är helt nödvändigt om djurets behov ändå uppfylls och det mår bra. Man kan ju t.ex ha en kruka som gömställe eller papper som bottenmaterial. Det jag tänkte mest är att om någon tycker att det är fel att jag använder vinylmatta så vill jag gärna veta varför jag inte ska göra det. T.ex om det är farligt eller så.

107
7
Andresjolander97:
Maje skrev:

Jag blev verkligen intresserad! Ska nog testa! :)

Absolut :) tror du kan beställa på reptilgrottan för typ 20-30 spänn eller nått sånt och mitt tre pack från exo terra kostade typ 89 spänn eller nått och man kanske behöver byta ut en gång i halvåret om man plockar ut bajs och döda insekter som man ska :)

22
4
Maje:
Han har bajsat nu. :) Då har det nog iaf inget med förstoppning att göra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild