Belysning igen

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

109
14
Tyris:
Jag kommer inte heller in på sidan!

66
49
Thor:
Provar en ny länk r.ebay.com/4yxZqM

2966
1648
Hoggaforfan:
Såna måste du montera fast. Har du elvana?

Rekommenderar nog hellre:
www.clasohlson.com/se/Digitalt-kopplingsur/32-8618

230
185
Humi:
Thor skrev:
Provar en ny länk r.ebay.com/4yxZqM

Dessa är bäst! Har provat dom och kört med dom när jag använde timers! Best shit ever!
Timers från Biltema, Jula, Clas Ohlson etc har tendens att gå för snabbt/långsamt etc och är inte helt pålitliga efter ett tag. Ska tillägga att alla timers från Biltema, Jula, Clas Ohlson etc är skräp, men 50% av dom är det :p 

Så gillar odds så kör på en "Svensk" timer, vill du vara säker så kör på www.ebay.com/itm/-/201139327949 :)

66
49
Thor:
Hoggaforfan skrev:
Såna måste du montera fast. Har du elvana?

Rekommenderar nog hellre:
www.clasohlson.com/se/Digitalt-kopplingsur/32-8618

Jag har en privat elektriker som arbetar ideellt åt mej :)

tänkte att det skulle vara snyggt att fälla dom i en ram ovanför terrariumet tillsammans med termometrar och termostat. 

66
49
Thor:
Humi skrev:

Dessa är bäst! Har provat dom och kört med dom när jag använde timers! Best shit ever!
Timers från Biltema, Jula, Clas Ohlson etc har tendens att gå för snabbt/långsamt etc och är inte helt pålitliga efter ett tag. Ska tillägga att alla timers från Biltema, Jula, Clas Ohlson etc är skräp, men 50% av dom är det :p 

Så gillar odds så kör på en "Svensk" timer, vill du vara säker så kör på www.ebay.com/itm/-/201139327949 :)

Fint då ska jag nog beställa ett helt gäng, vill gärna styra varje grej för sig. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Thor skrev:

Jag har en privat elektriker som arbetar ideellt åt mej :)

tänkte att det skulle vara snyggt att fälla dom i en ram ovanför terrariumet tillsammans med termometrar och termostat. 

Ah ok. :-P
Tänkte det var lika bra att kolla

66
49
Thor:
Fortsätter väl med frågor :)

Hur tjockt med bottensubstrat "ska" man ha? Funderade på 10cm. Läser allt på nätet men hittar inget mått som rekommenderas.

2966
1648
Hoggaforfan:
Så tjockt du kan är väl nog det enda svar som går men 10 cm är nog lagom som minimum. Det beror även på individerna, en del individer gräver medans våra i utställningen inte gräver så där hade 5 cm räckt (de har 10-20 cm)

2052
780
psyjoh:
Jag har inte jämnt med substrat i mina skäggisburkar utan på vissa ställen så är där 20cm och på vissa bara ett par cm. Beror helt på vilket substrat vi snackar om. Jag har ungefär 2/3 eller 3/4 med jbl terrasand eller zoomed excavator och i resten där det är lite tunnare kör jag med vanlig finkornig sand. I de tjockare delarna har jag gjort en liten öppning och alla utom 1 av mina skäggisar har själva grävt vidare där och gjort gångar och hålor. 2 av dem har legat nergrävda sen skiftet september/oktober ungefär. De har aldrig gått in i vintervila så tidigt innan så jag hoppas de inte ligger allt för länge. Tänk på att substratet inte ska vara för mjukt, då lär klorna växa långa och de kan få problem. Klipper du då dem så får de även lite svårare att klättra. Bättre de slits ner på ett naturligt sätt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild