Luktar instängt! HJÄLP!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

903
511
Evanjeline:
Försvinner den om du öppnar fönstert och vädrar?

109
14
Tyris:
Evanjeline skrev:
Försvinner den om du öppnar fönstert och vädrar?

Jag kan testa och se, just är jag inte hemmamen när jag kommer hem kan jag testa!

903
511
Evanjeline:
Gör så!

593
551
Redfoot:
Vad finns i terrariet förutom då sand?
/R

56
16
exotiskadjur:
ta ut terrariet ur sovrummet och vädra sovrummet så ser du om det försvinner och kommer det sen tilllbaka då du ställer tilbaka terrariet så vet du  ju vart det kommer i från

Medlem i SHF
4051
5105
Jonas_:

Att ha djur (husdjur) hemma luktar ju lite, det kommer man nog inte ifrån :) Även om jag personligen tycker att 1 terrarium inte kan lukta särskilt mycket, givetvis är olika människor olika känsliga för lukt, men reptiler är nog bland dom djur som luktar minst! 

Om det är nåt som stinker i ditt rum eller terrarium så bör du tömma ALLT och göra rent så det inte ligger nåt och ruttnar någonstans i burken.  

Jag har över 20 terrarier hemma och har inte haft någon som reagerat över att det luktar i det rummet, då är dom flesta burkarna rejält stora samt att dom flesta har fuktigt klimat, som brukar lukta mer än torra terrarier. 

Lycka till.

903
511
Evanjeline:
Jag hade en teori om att det egentligen inte handlade alls om terrariumet i sig, utan för torr luftfuktighet. Tänkte att nu när det börjar bli vinter och luftfuktigheten sjunker, plus att värmen i terrariumet kan göra det värre. Beroende på hur man uppfattar det kan det kanske gå under begreppet instängt. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild