Experimentprojektet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

593
551
Redfoot:
Är själv slöjdlärare och har därför tummen där den ska vara. Därför ser jag fram emot ditt experiment, det jag tycker är synd med denna typ av trådar är att byggaren oftast inte riktigt ges utlopp för sin kreativitet, detta genom att andra ska komma med synpunkter, något som  trådskaparen inte bett om. 
Låt hen få bygga på och experimentera, vill hen ha hjälp så kommer det nog en fråga ska ni se. Det är det färdiga resultatet som räknas, lyckat eller misslyckat.
/R

35
31
DAR:
ny ram till glaslisterna har gjorts och målats.
blir nog en vända med ett lager båtlack oxå

35
31
DAR:
Bara införskaffa lite svart silikon , skjutglas lister och belysning.
tänkte använda mig utav led puckar från biltema.

182
87
Mrjansson92:
häftig idé tycker jag =) och ser, enligt mig, ut att kunna bli riktigt bra också =) en liten sak som jag personligen hade velat göra är dock att sätta några lister eller liknande runt öppningen som en ram som döljer där du kapat plasten om du förstår hur jag menar? =) men detta är ju endast en estetisk detalj och inget som egentligen gör funktionen av det bättre =) men bara en liten tanke om man vill ha det lite snyggare =) lägg gärna upp bild sen när det är inrett och hyresgästen inflyttad (om du ska ha nån) =) 

6
7
tedfred:
Finns billigt plastglas på biltema:) kanske kan fungera?

lycka till!

35
31
DAR:
Har faktiskt tänkt klä den fula utsidan med svarta plast lister ? 
Blir jag nöjd med detta projekt så kan det nog bli två till , som blir boende till mina minsta djur

har front glas skivor till två terrarier från två tidigare skrotade terrarier , så det som saknas är glid skener.

hittade led puckar 3pack på biltema så det måste
nästan bli tre burkar? Hoppas bara de ger ett bra ljus så det inte bara ser menlöst ut, men det är väl bara till att testa och se.
lägger upp bilder allt eftersom det går framåt

187
221
Moova:

Har kört på dessa till mina spindelburkar, ger bra ljus :) 

www.clasohlson.com/se/Lysdiodplatta-12-V/36-3828

35
31
DAR:
Moova skrev:
Har kört på dessa till mina spindelburkar, ger bra ljus :) 

www.clasohlson.com/se/Lysdiodplatta-12-V/36-3828

Tack för tipset ?

182
87
Mrjansson92:
dom LED puckarna från biltema har jag i 2 av mina terrarium, är skit nöjd =) i det ena har jag dick en sollampa också men i det som enbart puckarna är belysning är ett formplyfa på 100x50x50 BxDxH och är perfekt ljusmängd till det så 1 sån puck i varje sån låda du gör borde funka toppen =)
såhär ser det ut i terrariet jag beskrev

Detta är alltså med dom 3 puckarna i samma terrarium, dock tror jag bilden är lite ljus så lite svagare än på bilden är det men enligt mig precis lagom =)

35
31
DAR:
Mrjansson92 skrev:
dom LED puckarna från biltema har jag i 2 av mina terrarium, är skit nöjd =) i det ena har jag dick en sollampa också men i det som enbart puckarna är belysning är ett formplyfa på 100x50x50 BxDxH och är perfekt ljusmängd till det så 1 sån puck i varje sån låda du gör borde funka toppen =)
såhär ser det ut i terrariet jag beskrev

Detta är alltså med dom 3 puckarna i samma terrarium, dock tror jag bilden är lite ljus så lite svagare än på bilden är det men enligt mig precis lagom =)

Kanon fint! Var just tre packen som gjorde att jag fick tanken att göra tre burkar?
Som du säger så var min tanke att använda en puck i varje och vad jag kan se på din bild så borde det räcka, var ju ett bra pris oxå tyckte jag 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild