Då är det dags för en liten mini update =)
Jag silikonade kanterna på insidan som jag tänkte igår så fick det torka tills idag =)
Idag blev det att först såga till en skiva som lock längst upp på hela paketet, hade först tänkt låta det va utan det men tyckte det blev så fult, såg ut som jag bara glömt nått lixom, så sågade till en skiva och skruvade dit =)
efter det blev det att borra ut för ventilationen i alla burkarna =) köpte några små svarta runda ventilationsgaller på expo sthlm som jag tänkt köra med =) dessa kommer limmas med Pattex No More Nails lim sen =) även glidlisterna för glaset kommer limmas med samma lim =)
När det va borrat så var det bara att börja måla, bilden nedanför är efter första strykningen, även sambons lilla terrarium till hennes leopardgecko fick ventilation borrat och lite färg =) kommer nog göra en strykning till nu ikväll sen får jag se imorrn om det behövs en till eller inte =)
![](https://s3.terrariedjur.se/Forum/2016/09/1180x1600/1004242(174).jpg)
Kan säga att om ni tänkt bygga något liknande så rekommenderar jag verkligen att ni sätter hjul på det, fy fasen va det underlättar när man behöver flytta på det eller liknande, kunde utan minste problem rulla ut det själv ur djurrummet ni ser i bakgrunden =)
Jag har även tänkt att skaffa några rejäla handtag att montera på sidorna, blir 2st på varje sida för när man ska flytta på det och även om man behöver lyfta det =)
Räknade lite snabbt på det och tror att det i nuläget väger ca 100kg, sen kommer det glas och inredning på det också ;) gissar väl på att det blir runt 150kg sen, får inte bli mycket mer då hjulen tillsammans ska palla 200kg enligt förpackningen =P hehe
Men det va nog allt för den här gången =) uppdaterar igen när det är färdigmålat och glidlisterna och ventligationen är på plats =)