Myror i terrariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

412
419
Hadara:

Det visade sig till slut att dessa faraomyror var något som hela bostadshuset hade haft problem med redan innan jag upptäckte i mitt terrarium och dom nu även hade spritt sig till vår uppgång då. Vi behandlade med ett gift som man placerade ut i lägenheten. nu efter 10 månader har nästan alla döt ut. Men det tog tid. Och man hittar fortfarande enstaka då och då. 

4 stycken bon har jag hittat under denna period och dödat. 

Och Achilleuss.. seriöst? Massmördare ? haha

29
10
HuldasCrew:

Hjälp!

Vi har upptäckt små svarta myror i vårt ena terrarium. De kom fram när det bjöds på frukt och nu vet vi inte om vi behöver vara oroliga för att ödlornas hälsa. Hann inte få någon bild men skulle vara bra att veta om det är något att oroa sig över eller inte!

Myrorna finns endast i regnskogs terrariet och inte i öken eller hos kackerlackorna så kom inte med frukten iaf. 

5390
4131
Tropfrog:
HuldasCrew skrev:
Hjälp!

Vi har upptäckt små svarta myror i vårt ena terrarium. De kom fram när det bjöds på frukt och nu vet vi inte om vi behöver vara oroliga för att ödlornas hälsa. Hann inte få någon bild men skulle vara bra att veta om det är något att oroa sig över eller inte!

Myrorna finns endast i regnskogs terrariet och inte i öken eller hos kackerlackorna så kom inte med frukten iaf. 

Det beror helt på om du har fått med en drottning eller inte. Enstaka myror är normalt sett inga problem. Men om de har en drottning med sig så kan de etablera koloni, det är inte alltid bra.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild