Terrarium till sexbandsödlor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

182
87
Mrjansson92:
Ja, då har det snart gått 1 vecka till sen senaste updateringen och gräset växer vidare =) såhär ser det ut idag...

Börjar se bra ut nu =) skulle vilja ha det tjockare/tätare bara, men det kommer nog =)
det har dock inte börjat växa speciellt mycket i hörnen än, men kom på att det inte gör så mycket då jag ändå ska in med växter sen, så kan ju bara planetar nån växt där det växt lite gräs så är det problemet löst =)

Nu är det även mindre än 2 veckor kvar till syd, vad jag ser i nuläget så tror jag gräset kommer va bra tills dess så jag kan inreda åt dom små liven =) ska försöka ta mig ner under nån av dagarna före syd och införskaffa lite växter som ska in i terrariet, ut och leta lite grenar och sånt också innan mässan så jag har det hemma iaf =)

Får se om jag kanske gör en update igen nästa helg på hur gräset blivit eller om jag uppdaterar igen vid Syd helgen när jag fått hem ödlorna och sånt =)

1690
798
fluffis:
Najs :)
Kommer du att klippa gräset och hålla det kort eller hur kommer du att underhålla det?

593
551
Redfoot:
Undrar om du inte får ett starkare gräs om du klipper det, annars blir det förmodligen långt men rangligt.
/R

235
155
Brokensynapse:
Jag kanske minns helt fel men tror vi gick igenom gräsets uppbyggnad på en lektion i 7e eller 8e klass och då vill jag minnas att lärarn sa att gräs är en växt som sprider sig via rötter och för att få det att bli bra så behövs det klippas ner med jämna mellanrum. 

412
420
Hadara:
Jag funderar själv på att skaffa gräs i  terrarium nu efter dessa bilder. Men jag ska köpa en sån grässort som man brukar ha mellan gångplattor och liknande. Det är ett väldigt kort gräs som inte växer sig så högt 

182
87
Mrjansson92:
fluffis skrev:
Najs :)
Kommer du att klippa gräset och hålla det kort eller hur kommer du att underhålla det?

tack =) tror jag kommer försöka hålla det till max 10cm ungefär, sen klipper jag nog av det värsta =)

182
87
Mrjansson92:
Redfoot skrev:
Undrar om du inte får ett starkare gräs om du klipper det, annars blir det förmodligen långt men rangligt.
/R

ska klippa det när det är ca 10cm har jag tänkt =)

182
87
Mrjansson92:
Brokensynapse skrev:
Jag kanske minns helt fel men tror vi gick igenom gräsets uppbyggnad på en lektion i 7e eller 8e klass och då vill jag minnas att lärarn sa att gräs är en växt som sprider sig via rötter och för att få det att bli bra så behövs det klippas ner med jämna mellanrum. 

kan mycket väl stämma =) ska försöka hålla det till ca 10cm, så kommer snart få klippa det =)

182
87
Mrjansson92:
Hadara skrev:
Jag funderar själv på att skaffa gräs i  terrarium nu efter dessa bilder. Men jag ska köpa en sån grässort som man brukar ha mellan gångplattor och liknande. Det är ett väldigt kort gräs som inte växer sig så högt 

okej, det låter bra tycker jag =) anledningen till att jag valde just detta va för att jag fick det av mormor och morfar som hade det hemma, sen för att Andreas här på terrariedjur sa at jag nog kan få problem med för lite ljus, detta gräset är för skuggigare områden så tyckte att det borde funka perfekt =) det skulle tydligen vara mjukare också sa morfar =)

182
87
Mrjansson92:
ja, då har jag gjort ett ryck till =) den här gången blev det in med lite grenar och även plantera in dom växterna jag hade hemma sen tidigare =)

Börjar med 2 bilder på hur det blev med grenarna =)
Blev rätt bra tycker jag =)

Och 2 bilder när några växter kommit in =)

Blev rätt nöjd med hur det blev faktiskt =)
Men ska in med fler växter och annat
nån mer växt till höger där det är så tomt
några fler låga växter i framkant, korkbarkrör som kommer fungera som komställen åt ödlorna
kommer nog också ställa ett korkbarkrör som jag sen kommer sätta en klätterfikus i som kommer hamna långt upp och sen slingra sig runt i terrariet
även tänkt köpa sån fake-lian som jag kan hänga upp åt dom =)

Sen den lila-färgade växten i mitten blev inte riktigt som jag tänkt så får se om den får sitta kvar eller om den byts ut men vill ha nått med lite färg i så kanske blir att jag bara flyttar på den också, får se när jag skaffat korkbark och lite sånt =)

Blev lite fult med gräset nu bara när jag hade in jord över det, får se om det täcker över jorden sen, kanske får ha in lite fler frön eller så om det behövs =)

Men det va nog allt för den här gången, säg gärna vad ni tycker om det och tips på annat jag kan göra eller växter som skulle va snyga i det =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild