Äggkartonger

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

412
419
Hadara:

Det folk är oroliga för är väl röda hönskvalser isåfall. En av arterna kan leva utan värd i månader på inredning och liknande. Jag har dock använt äggkartonger hur länge som helst och aldrig fått in det. Jag har gnagare så jag hade upptäckt det isåfall. 

Men OM man får in dessa vidriga kvalster är de förjävliga att bli av med, speciellt den ena arten som kan leva så länge. En vän fick in dessa i sin lägenhet och hade uppfödning av möss och hamstrar. Hon fick ta in anticimex som fick gasa hela lägenheten och alla djuren fick behandlas många gånger med stronghold. All inredning i burar fick slängas. Inte trevligt. 

33
27
ReptileNerds:
Are Mites on Chickens harmfull to reptiles?   I was always under the assumption that mites were very animal specific, and that mites dont cross contaminate.
  I have a lot of chickens at home, well my wife does.  and I know that sometimes during the summer they can get parasites...(not sure its mites... might be fleas)  but I have never had an issue with my reptiles, but should i be more carefull about this?  this is the first time i have ever heard of this.

Juice Chelini
REPTILE NERDS SKARABORG
www.reptilenerds.com

444
153
jpson67:
Köper endast nya kartonger

94
57
Wolhardt:
Vart kan man köpa dessa nya kartonger i travar ?

dom kartongerna jag använt är nya men sådana man käper med ägg i, och därav lukten tror jag. "Roslagsägg" känns som dom kanske återanvänt en del kartonger innan domslussas ut till butik för dom luktar ibland illa.

att säga att ägg i princip är sterila är väl inte sant då äggen kan innehålla salmonella precis som kycklingarna.

115
168
JTGeckos:
Granngården köper jag på.

444
153
jpson67:
Jag köper hos ett hönseri kosta 1 kr / kartongen
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild