Vad har ni för millipeder? :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

126
64
Mikachu:

Ah, förståerligt :) Får kolla förbi ditt bord isåfall! Skickar du? Isåfall har jag ev en kille som kanske kan vara intresserad också 

Men, vill också kolla.. Ser att du har barr och en träbit från tall (?) hos fossingarna, hur går det? Har själv fått med en del barr med mossa som jag tagit, men inte vågat testa på med barrträds trä.. Om jag inte ser helt fel nu O:)

356
177
krypet:
Jag har inte medvetet ragit in något från barrträ, men det står en stor gran mitt där jag samlar löv. Lite barr verkar inte ställa till det. Hur det skulle gå med bara barr och ved från barrträd har jag ingen aning om.

126
64
Mikachu:
Ah, okidoki :) Såg nästan ut som en bit tall där, men såg fel isåfall! Har inte heller haft problem med barr, tror att det är det starka ämnena från själva barrträds veden som kan vara starkt eller irriterade för millipederna, eller om det till och  med var giftigt för dom att äta och det är där det krockar

356
177
krypet:
Barkbiten på bilden tror jag är ek.

194
165
JoakimLundgren:

Tänkte sparka liv i tråden nu efter expo syd. Först mina nya flamelegs millipedes, sen mina gamla kompisar som jag har sen innan. 

184
132
C_corpse:
Har två stycken Archispirostreptus gigas :) 

194
165
JoakimLundgren:
C_corpse skrev:

Snygga. Hur ser deras lya ut?

194
165
JoakimLundgren:
Spirostreptus Gregorius. Första Avkomman från grupp inköpta av Lovenest på malmömässan -15. 

3
0
ghv:
C_corpse skrev:

Wow. Så fine. Finnes sånne å få kjøpt i Sverige?

184
132
C_corpse:
JoakimLundgren skrev:

Snygga. Hur ser deras lya ut?

Helt missat detta. Kan kika på datorn ikväll och se om jag har någon bild på hur dom hade det. Har tyvärr inte kvar dom men är bra sugen på att köpa några stycken igen. Äldsta sonen vill också att jag köper igen så får se vad som erbjuds på mässorna senare i år :) 

ghv skrev:

Wow. Så fine. Finnes sånne å få kjøpt i Sverige?

Dom är fina ja :) Ja dom finns till salu lite då och då.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild