Terrarium till en grön leguan?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 21

353
317
panterophis:

347
220
Newton:
panterophis skrev:

Kunde inte sagt dte bättre själv!

343
119
Salig:
Alla djur ska få bo hos oss människor på deras villkor, inte våra. Om du inte kan anpassa dig efter deras behov och natur, skaffa inte djur. 

Personligen tycker jag att du ska överväga att skaffa något annat än reptiler. Reptiler är "som att ha land-fisk", som jag brukar säga till sugna polare. Vilket brukar få de att inse att det inte skulle vara något för dem väldigt snabbt...

Dessutom, att titta på när mina geckos jagar bananflugor eller när ormarna bara tittar fram för några minuter är så fruktansvärt intressant att jag väljer det framför film/tv. Om du inte känner att det är "kul" ska du hoppa över reptiler. Och jag skulle nog ifrågasätta om du ska ha djur alls... Inget illa menat.

2052
780
psyjoh:
Varför orkar folk fortsätta diskutera om ni nu kommit fram till att det är ett troll?

903
510
Evanjeline:
Kan ju vara bra att berätta som det är ut i fall att det inte är ett troll till att börja med, sen om andra nybörjare söker på info kan de få upp tråden och få svar på sina frågor.

44
9
Johan_86:
Jag måste erkänna att detta är den roligaste (tragiskaste) tråden att följa på mycket länge. Vilken snubbe alltså!

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:
pyton skrev:
Ärsh trams ! Det är klart man ska ta ut dem ! Vad ska man annars ha dem till ? Titta på dem genom glaset? Kul...............

Många seriösa inom hobbyn ser sina reptiler mer som akvariefiskar än som pälsdjur som man hanterar och gosar med dagligen, välinredda terrarium är en fantastisk möbel, sen så mår ju växelvarma djur som reptiler klart bäst när dom får vara i en miljö som dom klarar av, nämligen terreriet :-) givetvis kan man ta ut sin reptil nångång ibland, men man bör inte göra det till en vana. Jag personligen har mina pytonormar för jag är genuint intresserad av dom och inte för att ha nåt att krama och leka med :-) det har jag sambo, barn och hund till! 

1275
1725
Falk:

Bra trollat faktiskt, var ju iaf trovärdigt i flertalet trådar.

Imponerande att det inte blev ett fullskaligt krig mellan 2 grupper =)

151
10
pyton:
Jag är inget troll men jag har väl gjort några dumma inlägg och dom ber jag om ursäkt för!

151
10
pyton:
Vad behöver man förutom terrarie värme lampa och uv lampa till en grön leguan ?
Finns det nån sida om maten man ska ge dem ex vilka grönsaker som är bra osv ?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 21
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild