Terrarium till en grön leguan?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 21

151
10
pyton:
Men dom bor förlångt bort! Jag bor i ösrersun!

347
220
Newton:
pyton skrev:
Men dom bor förlångt bort! Jag bor i ösrersun!

Då återkommer vi till föreningar. Gå med i en och då finns all möjlighet att få hjälp att få hem djur, eller få skjuts.
Många samåker till mässor m.m. och många skriver när de åker vissa sträckor och har möjlighet att frakta djur längs vägen.
Jag saknar både körkort och även då bil.. Aldrig haft problem att ta mig till mässor och föreläsningar.
Inga problem att få tag i djur heller. Du skapar ju ett bra kontaktnät om man rör sig lite.

151
10
pyton:
Fast jag vill ha leguanen nun! Inte vänta månader!

187
221
Moova:
Du är inte redo för en laguan nu. 

1253
476
leedragon:
du hittar nån i blocked nära dig eller så köper du en  bussliljet7 tåg, whatever  och åker där leguenen finns?

151
10
pyton:
Varför inte?

347
220
Newton:
pyton skrev:
Fast jag vill ha leguanen nun! Inte vänta månader!

Har du läst på?
Har du ett färdigt, fungerande terrarium? - Snabbt jobbat i så fall.

Sen kan du inte vänta lite på ett djur - som de flesta i den här hobbyn gör, många gånger, och ibland väldigt länge - så skaffar du nog av fel anledning. Har man ett riktigt intresse så kan man vänta.. Varför måste du ha den nu?

187
221
Moova:

Förstår du inte det själv? 

Jag försöker inte vara otrevligt mot dig eller något så missupfatta inte vad jag skriver. 

Men för det första: du har väl inte ens ett tarrarium nu? 

Du verkar inte ha läst på minsta lilla än överhuvetaget. 

Leguander kräver masssssvis med kunskap och rätt skötsel, rätt kost, rätt luftfuktighet, rätt belysning som varierar i olika delaar av terrariet och dessuton ska variera under natt och dag, STORT terrarium, rätt tillskott i maten, ja listan kan göras hur lång som helst! 

Vet du ens något om arten öht? Har du läst några som helst skötselråd för det verkar som att du förlitar dig blindt på att alla här bara ska göra jobbet åt dig och svara på dina frågor som du lätt hittar svaret på om du anstränger dig yttepytte lite och söker själv på internet, köper en bok osv. 

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:
Läs ett par böcker om leguaner, besök forum för arten, prata med folk i föreningar som har erfarenhet av stora Gröna leguaner, jag tror och tycker att du inte är redo för en såpass svårskött och krävande regnskogsödla. Varför måste du ha den NU när du inte har koll på varken terrarium eller hur man sköter arten?? :-D 

Låter som ett litet barn mer än en vuxen människa, jag vill ha nu nu nu och jag kan inte vänta! ;-)

151
10
pyton:
Jag har läst en massa skötselråd på nätet omm leguaner! Jag har ett hyffasat stort terrarie på g som en litrn leguab kan bo några år.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 21
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild