Terrarium till en grön leguan?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 21

187
221
Moova:
Googla på skötselråd för arten du vill köpa, det är nog ingen som kommer sitta här och svara på 100 frågor som du lätt kan hitta själv om du bara anstränger dig i 15 minuter. 

100
26
pellle87:
pyton skrev:
Vad behöver man förutom terrarie värme lampa och uv lampa till en grön leguan ?
Finns det nån sida om maten man ska ge dem ex vilka grönsaker som är bra osv ?

Seriöst, skaffa något annat djur!

353
317
panterophis:
pellle87 skrev:

Seriöst, skaffa något annat djur!

Eller låt bli...

100
26
pellle87:
panterophis skrev:

Eller låt bli...

precis, hissen verkar ha stannat på botten plan

151
10
pyton:
Vad är det för fel på mig tycker ni? Varför ska jag inte skaffa nå djur? Alla är nybörjare ibörjan.

347
220
Newton:

pyton skrev:
Vad är det för fel på mig tycker ni? Varför ska jag inte skaffa nå djur? Alla är nybörjare ibörjan.

För att du frågar saker man redan borde veta om man kollat upp någonting alls om djuret.
T.ex. skötselråden här på Terrariedjur.se, google osv.

Sen kan man komma med mer specifika frågor m.m.
Du frågar väldigt grundläggande och pratar om två helt olika arter.

353
317
panterophis:

pyton skrev:

Du verkar helt ha missuppfattat vad ett terrariedjur är, det heter terrariedjur för att de behöver vara i sina terrarier. Du verkar ha extrem beslutsångest och du har inte ens tålamod att läsa på lite på google utan vill ha alla svar nerkörda i halsen.

Steg 1: Fundera på om terrariedjur verkligen är något för dig

Steg 2: Ta reda på vilket djur som intresserar dig mest

Steg 3: Läs all information som finns att tillgå på google sen frågar du på forum om någon med erfarenhet kan berätta lite mer om djuret

Steg 4: När du är redo, om det så tar en månad eller 15 år, så fixar du iordning ett terrarium och kollar så allt stämmer med temperaturzoner och fukt. Sen åker du på mässa och köper det djur du har läst om.

151
10
pyton:
Jag vill ha en lguan om det blir en ödla men ormar verkar lättare att sköta? Typ en kungsboa constrictor?

347
220
Newton:

pyton skrev:
Jag vill ha en lguan om det blir en ödla men ormar verkar lättare att sköta? Typ en kungsboa constrictor?

Du ser, du har ju inte ens bestämt dig än. Gör det först, sen återkom.

Hur bestämmer du dig? - LÄS PÅ!

1275
1725
Falk:
Hur gammal är trådskaparen? =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 21
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild