Betong till bakgrundsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

123
68
mallimalli:
Rob73 skrev:

Det är exakt samma foamcoat jag använt till min bakgrund, hur smidigt som helst. Tjockleken kan man bestämma lite själv likaså om man vill ha en raspig yta eller inte. Finns att beställa från en firma som heter Hot Wire Foam Factory.

Jag va inne på deras sida och deras Exterior Foam Coat låter schysst! Men vad kostar det att frakta till sverige, jag hittade inget om det?

2966
1648
Hoggaforfan:
mallimalli skrev:
Jag sätter liv i en gammal tråd nu för att jag håller på att bygga en bakgrund :P

Jag använder finbetong, fördelarna är att det bara är att blanda ut med vatten och smeta på. Nackdelarna är att jag tkr det blir lite för rå, raspig yta för mina ormar så man måste måla/lacka ovanpå. Men sen kanske jag daltar lite för mkt med dom oxå :P

Dock såg jag en skillad kille på youtube, LizardLandscapes, och han verkade använda nån slags puts? (grout på engelska): www.youtube.com/watch?v=xDUH5B7I790
(Biten med putsen är mellan 6.30-8.45)
Och jag tycte det såg så fett smidigt ut att bara kunna pensla på!
Kanske kan man använda ngt sånt? Eller det kanske bara går till ökenburkar utan massa fuktighet och grejer...?

Men kan man göra så med finbetong oxå, alltså kan man ha det så utblandat med vatten så att man kan pensla på det? (Jag pallar inte köpa nått nytt när jag redan börjat på bakgrunden med finbetong)

Tacksam för svar  ^^

Han använder sånt man fäster kakelplattor med, kakelfix har jag för mig det heter, men blandar du in mer vatten så kan man pensla ut både husfix och fincement ganska bra. Det blir inte riktigt som hans material men ganska nära men man får kasta penslen när man är klar. 

123
68
mallimalli:
Hoggaforfan skrev:

Han använder sånt man fäster kakelplattor med, kakelfix har jag för mig det heter, men blandar du in mer vatten så kan man pensla ut både husfix och fincement ganska bra. Det blir inte riktigt som hans material men ganska nära men man får kasta penslen när man är klar. 

Jaha okej! Tack, jag får se om jag testar det med pensel isf :) Just nu kör jag bara på en spatel oså försöka kladda på det så gott det går...

35
62
Rob73:
[quote=mallimalli]

Jag va inne på deras sida och deras Exterior Foam Coat låter schysst! Men vad kostar det att frakta till sverige, jag hittade inget om det?[/quote

Det beror lite  på vad och hur mycket man beställer, dom räknar ut fraktkostnaden efter man gjort beställningen sedan får man en förfrågan om man accepterar eller ej. Har beställt prylar därifrån vid 2 tillfällen och det har alltid fungerat smärtfritt. Dom brukar även skicka med lite extraprylar som kompensation för frakten. :)

123
68
mallimalli:
Rob73 skrev:

Det beror lite  på vad och hur mycket man beställer, dom räknar ut fraktkostnaden efter man gjort beställningen sedan får man en förfrågan om man accepterar eller ej. Har beställt prylar därifrån vid 2 tillfällen och det har alltid fungerat smärtfritt. Dom brukar även skicka med lite extraprylar som kompensation för frakten. :)

Aha, va schysst :D Men vad har det kostat för dig, om jag får fråga?

35
62
Rob73:
mallimalli skrev:

Aha, va schysst :D Men vad har det kostat för dig, om jag får fråga?

Självklart får man fråga :) Jag beställde dock inte bara foamcoat utan även ett sånt där roligt set med cellplastskärare.

Så för ett kit med 3st olika cellplastskärare 2 st burkar foamcoat betalade jag 940:- inkl frakt.Sedan skickade dom med lite olika varuprover i form utav härdare,sand,klister mm Kanske inte helt gratis men har räknat med att göra ett gäng bakgrunder till mina terrarium. Vet inte vad man får betala för bara foamcoaten i frakt??

123
68
mallimalli:
Rob73 skrev:

Självklart får man fråga :) Jag beställde dock inte bara foamcoat utan även ett sånt där roligt set med cellplastskärare.

Så för ett kit med 3st olika cellplastskärare 2 st burkar foamcoat betalade jag 940:- inkl frakt.Sedan skickade dom med lite olika varuprover i form utav härdare,sand,klister mm Kanske inte helt gratis men har räknat med att göra ett gäng bakgrunder till mina terrarium. Vet inte vad man får betala för bara foamcoaten i frakt??

Okej, men det är ett helt okej pris för allt man får!
Jag fortsätter nog med min finbetong när jag redan gjort 40% av grottdelen med det, men om man skaffar sig fler burkar framöver så är det bra att veta :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild