Ritningar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

Nu så  :)

375
251
Doxster:
Westman skrev:
Nu så  :)

Såna ser ju lämpliga ut! Vad är det för mått på dom och var köpte du dom?

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

Doxster skrev:

Såna ser ju lämpliga ut! Vad är det för mått på dom och var köpte du dom?

Hitta dom på biltema

375
251
Doxster:
Westman skrev:

Hitta dom på biltema

Sitter och glor på deras sida, du minns inte vad benämningen var på dom?

Tack för att du orkar med mitt tjat :)

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

Doxster skrev:

Sitter och glor på deras sida, du minns inte vad benämningen var på dom?

Tack för att du orkar med mitt tjat :)

Inga problem :)

www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ventilation/Ventilationsgaller/Ventilationsgaller-2000028239/

375
251
Doxster:
Lika bra att fortsätta här istället för att skapa en ny tråd :)

Jag stötte på ett problem, tänkte ha påbörjat bygget i helgen, men frakten från tropic-shop.de var jäkligt svår att rättfärdiga (40 Euro)...

Ni som har terrarien i den här storleken, vad använder ni för värmekällor? Tanken är att slippa ha två olika värmekällor (en för hotspot och en för bakgrundstemp) om möjligt, det var därför jag kollade på paneler från tropic shop.

139
363
Dwarfmonitors:

Jag har gjort det enkelt för mig. Jag har en exo-terraramp med två-tre 26w lampor och en värmelampa på 100w. Sen beror det ju på vad för djur man ska ha. 

Jag kör torrlevande och värmeälskande varaner i mina.

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:

Doxster skrev:

Jag stötte på ett problem, tänkte ha påbörjat bygget i helgen, men frakten från tropic-shop.de var jäkligt svår att rättfärdiga (40 Euro)....

Ursäkta sent svar! :) Jag har som du vet paneler från tropic-shop och är grymt nöjd med dom! Det svider med frakten men du kanske kan gå ihop med nån/några på en beställning och dela frakt? 

Jag tog smällen ensam på frakten, beställde 6 paneler (Använder 4 för tillfället) smakar det så kostar det :D 

I andra burkar kör jag värmeslinga, det är mina ända värmekällor jag använder, jag har bara pytonormar hemma. 

375
251
Doxster:
Jonas_ skrev:

Ursäkta sent svar! :) Jag har som du vet paneler från tropic-shop och är grymt nöjd med dom! Det svider med frakten men du kanske kan gå ihop med nån/några på en beställning och dela frakt? 

Jag tog smällen ensam på frakten, beställde 6 paneler (Använder 4 för tillfället) smakar det så kostar det :D 

I andra burkar kör jag värmeslinga, det är mina ända värmekällor jag använder, jag har bara pytonormar hemma. 

Ingen fara!

Jag är ju lite sådär försiktig och tänkte börja med en panel och ett terrarie innan seriebyggandet drar igång, men frakten dödar den tanken hehe.

Hur har du löst det med värmeslingan? Man vill ju fästa den på något vis så att den inte far omkring, fräsa ner den kanske? Räcker värmeslingan för både hotspot och bakgrundstemp i dina terrarien?

2966
1648
Hoggaforfan:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3288
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild