Miniterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

378
479
Svedjemo:
När jag skulle skära till sidoglasen för att sätta fast den nedre ventilationen gick det inte så bra :( Jag vet inte om det är jag som är värdelös på att skära glas eller om glasskäraren som jag hittade i garaget är värdelös... troligen jag som är problemet men jag åkte iaf och köpte en ny glasskärare och ska ge det ett till försök. Jag har ju en glasskiva till att krossa. Även om jag lyckas skära till den andra glassidan så blir det tyvärr en tripp till någon glasmästare :(

1
1
Modde:
Svedjemo skrev:
När jag skulle skära till sidoglasen för att sätta fast den nedre ventilationen gick det inte så bra :( Jag vet inte om det är jag som är värdelös på att skära glas eller om glasskäraren som jag hittade i garaget är värdelös... troligen jag som är problemet men jag åkte iaf och köpte en ny glasskärare och ska ge det ett till försök. Jag har ju en glasskiva till att krossa. Även om jag lyckas skära till den andra glassidan så blir det tyvärr en tripp till någon glasmästare :(

skulle skafa en oljeglass skärare, men slår du litte på undersidan när du skurit å ser att det spriker litte så brukar det gå bra
( obs att skäret måste  bli bra å det brukar höras har själv haft en sån skärare å jag gilar dom inte)

378
479
Svedjemo:
Övning ger färdighet! Nu har jag lyckats skära till de två frontglasen. Jag tog ett av de bakre glasen och ersatte det trasiga glaset. Tror det blir en bit plexiglas istället för att krångla med glasmästare, det kommer ändå vara täckt med Hygrolon.

378
479
Svedjemo:
Det blev plexiglas isf vanligt glas. Dels slipper man kontakta glasmästare och dels är det lätt att göra hål för genomföringar.

378
479
Svedjemo:
Här är en bild på alla genomföringar. De två svarta slangarna är till för att tömma terrariet på vatten och för att reglera vattennivån. Den gröna slangbiten satte jag in för att kunna föra in givare till termometer eller termostat. Även sladden till pumpen silikonades fast i ett av hålen.

378
479
Svedjemo:
Så här kommer Susan att vara placerad.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Schysst! Håller plexiglaset länge? Tänker mest om det blir grumligt eller missfärgat efter ett tag.

378
479
Svedjemo:
anders skrev:
Schysst! Håller plexiglaset länge? Tänker mest om det blir grumligt eller missfärgat efter ett tag.

Det spelar ingen roll, plexiglaset sitter på en av sidorna som kommer att vara täckt av Hygrolon.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Svedjemo skrev:

Det spelar ingen roll, plexiglaset sitter på en av sidorna som kommer att vara täckt av Hygrolon.

Okej, då är det ju bara smidigt.

378
479
Svedjemo:
Idag sattes Hygrolonen på plats tillsammans med strilrör. Blir en testkörning av pumpen nu i helgen.

Om ni undrar över bisarra ordval och stavningar i vissa av mina inlägg så är det inte jag som försöker vara rolig, det beror på att jag skriver nästan uteslutande från mobilen...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild