Billig termostat ifrån Kina

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

128
44
scienta:

Äntligen klart! Råkade göra ett par märken på toppen med dremeln då jag försökte polera upp den lite. Blev så missnöjd att jag slipade av och spreyade på ett lager till. Då fick jag helt plötsligt till en riktigt blank och fin yta! Synd att jag inte fått samma yta överallt.

På bilderna syns även detta byggets "fulmek". Mina bilder här är ingen guide och den som eventuellt skulle vilja göra något liknande gör det på egen risk. För mig fungerar det i alla fall och jag är glad över att ha fått detta projektet ur skallen nu.

Kostnaden då?

Bilder: imgur.com/a/Spm7S

Strömbrytare - 17.10:-

Voltmätare - 75.63:-

Projektlåda - 51.40:-

Dimmerenheter - 51.31:-

Säkringar och säkringshållare - 80:-

Totalt : 266.50:- (+/- kablar och sockerbitar som fanns sedan innan).

Den sammanlagda kapaciteten uppgår till 6000W enligt specifikationerna, men jag har då begränsad till ~900W med hjälp av säkringarna. Hur som helst så ska det räcka till att styra ganska rejäl set-up :)

Färdig produkt:

34
15
Noob72:
Någon som testat denna?
www.top-messtechnik.com/jtlshop/Digital-thermostat-hygrostat-alarm-function-day/night-mode-terrarium-external-display-EU-plug-TXH
900kr ink frakt

Jag är lite tekniknörd, skadad pga mitt tidigare saltvattensintresse.

ska köra värmepanel och rainsystem till min blivande gtp framöver
ddr:
Noob72 skrev:
Någon som testat denna?
www.top-messtechnik.com/jtlshop/Digital-thermostat-hygrostat-alarm-function-day/night-mode-terrarium-external-display-EU-plug-TXH
900kr ink frakt

Jag är lite tekniknörd, skadad pga mitt tidigare saltvattensintresse.

ska köra värmepanel och rainsystem till min blivande gtp framöver

www.ebay.com/itm/RINGDER-DTC-120-Reptile-Aquarium-Dimming-Thermostat-Temperature-Controller-/301900456700?hash=item464aab62fc:g:eAQAAOSwYlJW6m8Z

34
15
Noob72:

Beställde den där tidigare idag. Tack iaf för länken :-)

34
15
Noob72:
Fick hem kontrollen idag. Kan det vara rätt att jag får betala avgift på 125kr till postnord för frakt? Alltid fått till dörren med frakt från leverantör förr!? Momsen på 89kr köper jag dock

240
183
Mickee:
Noob72 skrev:
Fick hem kontrollen idag. Kan det vara rätt att jag får betala avgift på 125kr till postnord för frakt? Alltid fått till dörren med frakt från leverantör förr!? Momsen på 89kr köper jag dock

Kan vara tullavgiften.

34
15
Noob72:
Mickee skrev:

Kan vara tullavgiften.

Tullavgift=89kr
postnords avgifter/importdeklaration=125kr ink moms 

240
183
Mickee:
Noob72 skrev:

Tullavgift=89kr
postnords avgifter/importdeklaration=125kr ink moms 

Precis, PostMord gör importdeklararionen å tar ut en saftig avgift för det :(

34
15
Noob72:
Mickee skrev:

Precis, PostMord gör importdeklararionen å tar ut en saftig avgift för det :(

Wtf....hur kan det vara ok!?

34
15
Noob72:
Testat lite i rummet. Visar 22 grader, sätter proben under en lampa och den slår ifrån på inställt 24 grader. Lägger proben på golvet och tempen stiger iaf till 27grader innan den sakta som fan går ner igen. Tar typ 5min innan den nått verklig rumstemp. Vad är det för skitgrejer ?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild