Terrariebygge till mitt kungspytonpar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

182
87
Mrjansson92:
Då har jag grejjat lite mer med terrariet =) idag blev det att först efter man slutat jobbet att åka och beställa glaset, 400 landade det på med glas + lister, vilket jag tycker va helt okej =) dock hade dom fullt upp så det skulle ta 1-2 veckor för mig att få det =/ dock snackade jag lite med en bekant i filipstad som kan fixa glas så han skulle kolla upp vad han vill ha för det så om jag kan spara pengar på att köpa av honom så tar jag en tur dit och kan isf få det samma dag =)

men ah, bortset från det jag gjort idag är det nu bara kantlisterna som ska monteras innan jag kan ta hem det och montera in belysningen och sånt =) men här kommer några bilder på det som hänt idag =)

Kommer mer uppdateringar när det hänt något nytt =)

182
87
Mrjansson92:
Då har jag en glad uppdatering, glaset som skulle ta 1-2 veckor är redan klart, efter bara 2 dagar =D så det ska hämtas i morrn =) så idag har jag fixat dit kantlisterna, men glömde såklart att ta nån bild på hur det blev, så det kommer i morrn när jag monterat glaset =)
får se om det blir inflytt i morrn om jag får klart med belysning och sånt, hanen ligger i öms så vet inte om jag kommer flytta över han eller inte, men det märks i morrn =)
kommer upp med bilder i morrn när det är klart iaf =)

182
87
Mrjansson92:
Då va bygget klart och djuren inflyttade =D
Jag blev super nöjd med det måste jag säga, visst finns det några saker jag kunde gjort bättre/stör mig på med i helhet är jag nöjd =)
Här kommer lite bilder på hur det blev =)

Märks det att jag gillar tejp ;) är nog en av världens bästa uppfinningar det! =D just här är det för att fixera listerna tills limmet torkat =)

Då var det på plats hemma, belysningen och värmemattan monterat och substratet i =)

Så blev det med all inredning i och djuren inflyttade =) kommer dock skaffa några fler hängväxter tror jag och även nån till stående på botten, men annars är det helt klart =)

Här är några bilder på lilla Gertrud också som utforskar nya hemmet =) hanen ligger i grottan och väntar på nya kläder om ni fattar vad jag menar ;)

Men det va nog allt tror jag, är som sagt i helhet väldigt nöjd, lagom storlek på terrariet också så när jag har mer plats kommer garanterat fler i den här storleken att byggas och kommer självklart försöka göra trådar på framtida byggen med =)
Är det något ni undrar över eller sånt så är det bara att säga till =)

239
197
Danpss:
Ser fint ut. Jag gillade idén med folien :)

1686
795
fluffis:
Det ser ju bra ut! Jag gillar att grenarna hänger i luften :)

182
87
Mrjansson92:
Danpss skrev:
Ser fint ut. Jag gillade idén med folien :)

tackar =) ja det är ett skit enkelt sätt att få till en snygg yta =) dock har jag lite problem med att det släpper på det här, vet inte om det syns på bilderna, tror det har kommit damm eller nåt bakom när jag satte dit det =/

182
87
Mrjansson92:
fluffis skrev:
Det ser ju bra ut! Jag gillar att grenarna hänger i luften :)

tack så mycket =) jo jag gillar det också, delvis gillar dom att klättra har jag sett och så om man ställer grenarna på botten tar det upp så mycket yta tycker jag =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild