Då har jag byggt vidare då, NÄSTAN allt är klart faktiskt =) så här kommer lite bilder från dagens arbetspass =)
Botten och kortsidorna ihopsatta =)
Allt förborras och försänks innan det skruvas ihop =)
Taket på =)
Perfekt dricka när man bygger terrarium ;) hehe
Listerna som glidlisterna ska sitta på monterade, får se om jag kanske måssa sätta dubbla för att få passande bredd för glidlisterna så dom sitter ordentligt sen, får kolla det när jag fått glaset och glidlisterna =)
Baksidan på, som ni ser är det en skarv på den till vänster på bilden, fick göra så då jag som sagt fått skivorna gratis och fanns passande skivor till allt förutom basidan så jag körde med 2 skivor och en skarv så blev det bra =) skarvet är silikonad på insidan och kommer täckas med nån hängväxt sen så dne inte syns =)
Så såg det ut på insidan med bakstycket monterat =)
alla skarvarna silikonade så det inte kommer in fukt imellan, fläckarna på botten är också silikon som jag kletade på några märken och gamla skruvhål och sånt som jag inte vill att det ska komma fukt och annat i =)
Ventilationsgaller monterade, tänkte först skruva fast dom men kännde att det va lättare att bara fästa dom med samma silikon jag hade på skarvarna, tejpen och småspikarna i dom övre hålen är bara för att hålla fast gallrena tills silikonet torkat =) hade först tänkt sätta ett sånt litet på varje sida men kännde att jag ville ha mer så köpte ett likadant fast bredare galler så det borde räcka tycker jag, och självklart sitter dom längst upp på ena sidan och mitt på den andra =)
Så det va bilderna från idag, undrar ni något eller har några tips/idéer på något så bara att säga till =)
har även varit och fixat iaf 2 grenar som jag ska försöka få in sen =)
och för er som tycker skivorna är fula eller så är som sagt för att jag fått dom gratis så dom är ju inte nya ;) ska torka av dom och så ordentligt sen när jag byggt klart =)
Får se om jag fortsätter under helgen, finns inte mycket mer jag kan göra innan jag fått glaset så får se hur mycket mer bilder som kommer upp närmsta dagarna =)
Tack så länge och trevlig helg =)