Bakgrundsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

342
183
DannyF:
jo men tyvär så är det ju exakt samma saker, mycket bättre slinga för 120-150kr och transformator köpte jag på aliexpress för 100kr båda är ju fri frakt så orkar man vänta 2-4 veckor så är det ju ett klipp :)

342
183
DannyF:
ett till tips är att scanna ebay och aliexpress vad du än ska köpa, exakt samma saker eller liknande saker finns garanterat till halva priset jämfört med de svenska sidorna.

2052
780
psyjoh:
Ska kolla på det till nästa slinga. Lär behövas en till, runt 4-4500k. 

Nu ska jag bara ha hem glasen så man kan provköra innan man fyller på sand. Sen blir det inflyttning. Dum som man är så la jag in excavator leran innan jag fäste led slingan. Vågade inte vända lådan upp och ner då jag inte vet om leran fäster helt i träet efter man penslade på limmet. Så snacka om nackspärr när slingan skulle upp hehe ;)

741
681
Binks:
psyjoh skrev:
Vågade inte vända lådan upp och ner då jag inte vet om leran fäster helt i träet efter man penslade på limmet. Så snacka om nackspärr när slingan skulle upp hehe ;)

Där är anledningen till att det är de andra jag gör efter jag skruvat ihop ett terrarium.
Såfort jag skruvat ihop stommen så borrar jag hål och fixar med kabeldragning och belysningen när man kan ha terrariet åt RÄTT håll för de arbetet.

Även jag har spanat in större LED-lampor på aliexpress så de blir ett provköp till sommaren.
Blir en tråd då kanske med resultat och intryck av lampan och köpet.

2052
780
psyjoh:
Binks skrev:

Där är anledningen till att det är de andra jag gör efter jag skruvat ihop ett terrarium.
Såfort jag skruvat ihop stommen så borrar jag hål och fixar med kabeldragning och belysningen när man kan ha terrariet åt RÄTT håll för de arbetet.

Även jag har spanat in större LED-lampor på aliexpress så de blir ett provköp till sommaren.
Blir en tråd då kanske med resultat och intryck av lampan och köpet.

Jo jag brukar oxå fixa det först men av någon anledning missade jag det denna gång hehe..
Men i helgen så ska jag börja på det sista terrariet och där har jag redan förberett allt till belysning o ventilation.
Kommer dock inte ha nån slinga i det terrariet utan kör med lysramp då detta kommer stå högst upp och jag hade en ramp över. Så jag sågade hål i taket för belysningen. 

2052
780
psyjoh:
Första helt klart äntligen ;)
Nu ska det bara byggas en ram av nåt slag så nästa terrarie kan stå ovanpå. 

378
479
Svedjemo:
psyjoh skrev:
Första helt klart äntligen ;)
Nu ska det bara byggas en ram av nåt slag så nästa terrarie kan stå ovanpå. 

Snyggt!

2052
780
psyjoh:
Tackar. Första hemmabygget med egengjord bakgrund sen jag byggde till våra vattenagamer för 15-17 år sen ungefär. Så jag blev ganska nöjd ändå. 
Men första känslan nu när jag öppnade det var att det var för hög luftfuktighet. Min hygrometer verkar ha pajjat så jag får sticka o fixa en ny innan ödlan föyttar in. Behöver möjligtvis såga upp en bit i taket. 

64
11
Tasmanen:
Wow blev ju skitsnyggt!

2052
780
psyjoh:
Tack ska du ha :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild