Bakgrundsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

590
365
SweBoa:
psyjoh skrev:
Sista lagret med byggmax våtrumslim/sand blandning påpenslat. Så nu är det bara att vänta på torkning. Har 3 påsar zoomed excavator (brukar köra jbl terrasand egentligen men blev excavator nu) och hoppas det räcker iaf till 2 grottor och halva botten. Sen blir det vanlig finkornig sand i resten. Blandade limmet med rådasand 0.33mm men kändes som det var lite för stora korn för min smak att blanda med. Kommer ha exoterras röda ökensand i nästa låda istället. Sidan till höger är torkad och var egentligen tänkt som solplats. Men det innebär att jag behöver ha lampan utanför för att ha rätt avstånd från hid lampan. Så det blir solplats på vänster sida i denna låda istället och jag kommer bygga upp nåt där med lera/grenar som han kan sola på.

Snyggt :) 

2052
780
psyjoh:
Tackar :)

2052
780
psyjoh:
Provade led slingan idag. Tejpade bara provisoriskt men den lyste upp mer än tillräckligt. Kommer nog ändå komplettera med en svagare färgtemp så ljuset blir lite blandat. 

61
38
skialp:
Var köpte du led-slingan?

2966
1648
Hoggaforfan:

Jag tror det blir bra med lite mer ljus, är trots allt öken ;-)
1-2 rader med 4000-4500k så blir det super.

2052
780
psyjoh:
Ledwarehouse.se
Vet inte ifall slingan på 6000k är upplagd på hemsidan men jag mailade till honom så hade jag den efter några dagar. 13-14lm/chip så den lyser rätt bra. 289kr tror jag det var för 5 meter ip65. 

2052
780
psyjoh:
Körde som sagt med zoomed excavator denna gång och är som vanligt inte nöjd med den. Jbl terrasand är bättre som substrat. Excavator är inte dryg alls, på bilden ser ni 13.5kg av leran. Svår att forma och få till snyggt. I nästa terrarium som kommer stå ovanpå dessa så blir det jbl terrasand istället. 

2052
780
psyjoh:
Belysningen på plats. Lite för blått med bara en slinga på 6000k så det blir någon komplettering sen
 Nu bara väntar jag på glasen att få hem så man kan provköra det. Ett par grenar och sand ska oxå in...

342
183
DannyF:
ett tips är att handla på dx.com ebay.se eller aliexpress.com det är samma saker som du köpt ifrån den svenska men till en tredjedel eller hälften av priset, räkna dock med 2-4 veckors leverans. jag har handlat på samtliga 3 sidor utan problem.

5630 led har mer lumen än de andra dock mindre sortiment där. ex: www.dx.com/c/lights-lighting-1399/led-bulbs-strips-1301/5630-smd-strips-1326

dx.com är riktigt bra, ebay och aliexpress är dåliga på att specifisera slingorna men har man tid att leta runt så finns det riktigt bra slingor där med.

vet inte vad du har för led i din slinga men om det är 13-14 lm/led så får du ju ut typ 4000lm, denna tex ger 9000lm www.dx.com/p/hml-waterproof-72w-9000lm-6000k-300-x-smd-5630-led-white-light-strip-w-mini-controller-5m-12v-275260.VUt6hCiL2dc

2052
780
psyjoh:
Ska kolla på det..
Tack för tipset  :)

Den jag köpte kostade 289kr för bara slingan men sen var det transformator o frakt så det landade ändå runt en fem hundring. Det är väl överkomligt för något med minst 50000 timmars brinntid. Men visst kan man hitta det billigare så varför inte..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild