Bakgrundsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

2052
780
psyjoh:
kosinuss skrev:
exotiskedyr.dk/lys-174/led-lys-190/exo-5630-hjoerne-led-bar-100cm-1087.html

Dem har på 2090 lumen. 

Det låter bra. Använder du denna själv? 

2052
780
psyjoh:
Såg de även hade billiga hid lampor med ballast 495dkk. 70w. Skitbilligt. 

155
39
kosinuss:
Nej, men tittade på dem på upplands väsby mässan. Dom var där.  Rätt mycket ljus ut av dom. Jag ska ha dom ledljusen på nästa terrabygg til hösten. Dom är rätt så billiga på hid ja.

2052
780
psyjoh:
kosinuss skrev:
Nej, men tittade på dem på upplands väsby mässan. Dom var där.  Rätt mycket ljus ut av dom. Jag ska ha dom ledljusen på nästa terrabygg til hösten. Dom är rätt så billiga på hid ja.

Ja men just det paketpriset 495kr för både lampa och ballast. Mindre än halva priset om man skulle köpt solarraptor. Vet dock inte om detta håller samma kvalite men kan vara värt att prova. Annars kan man ju bara köpa en ny lampa sen. 
Tack igen för tipset. Kommer beställa ny hid därifrån till min ena skäggishane som är utan hid.  

2052
780
psyjoh:
Provade pva limmet nu (byggmax våtrumslim) men hur tunt jag än försökte pensla ut det så är det vitt på vissa ställen. Han i butiken sa dock att det blir transparent när det torkar. Får se om nån timme. Annars kommer jag nog blanda i antingen vatten eller pigment när jag tar nästa lager med sand. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Jupp det är vitt för att du ska se var du målat. Är så med de flesta transparenta material som lack etc :-)

2052
780
psyjoh:
Körde botten nu. När det torkar vänder jag på lådan o kör taket. Sen tar jag bakgrunden o ett lager till på botten. Funderar på om jag ska måla taket vitt eller ljusblått först...?

2052
780
psyjoh:
Var ett väldigt segt lim men det känns som det blir en bra härdad yta när det torkat :)

2052
780
psyjoh:
Har torkat överallt förutom där det är vitt. Perfekt yta. Inte glansigt eller tjockt överhuvudtaget. Precis som jag ville ha det :)

2052
780
psyjoh:
Sista lagret med byggmax våtrumslim/sand blandning påpenslat. Så nu är det bara att vänta på torkning. Har 3 påsar zoomed excavator (brukar köra jbl terrasand egentligen men blev excavator nu) och hoppas det räcker iaf till 2 grottor och halva botten. Sen blir det vanlig finkornig sand i resten. Blandade limmet med rådasand 0.33mm men kändes som det var lite för stora korn för min smak att blanda med. Kommer ha exoterras röda ökensand i nästa låda istället. Sidan till höger är torkad och var egentligen tänkt som solplats. Men det innebär att jag behöver ha lampan utanför för att ha rätt avstånd från hid lampan. Så det blir solplats på vänster sida i denna låda istället och jag kommer bygga upp nåt där med lera/grenar som han kan sola på.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild