Färg t öken/stäppterra av OSB.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

2052
780
psyjoh:
Håller gipset om man gör nån hylla/klippa där de kan ligga o sola?

165
186
denka:
psyjoh skrev:

ojj inte provat men är skeptisk om du inte har stag från botten lixom.. ja har ju bygt upp uppe på en grotta osv... men om du borar gennom å tar såna stänger mä mutrar så man spänner å nått ben ner som man klär in såborde d tycker man... kass på hur mycket skäggisar väger? men mina gilor lr scorpion skulle ja nog inte provat

2966
1648
Hoggaforfan:
psyjoh skrev:

Beror ju på hur stor hylla och hur tjock. ;-)
Men det borde fungera, det jag mest är fundersam över är hur bra det håller för derans klor.
Var länge sedan jag lekte med gips så vet inte alls hur det fungerar i terrariemiljö.
Jag hade nog satsat på cement för de flesta klobärande ödlor. 

165
186
denka:
Hoggaforfan skrev:

Beror ju på hur stor hylla och hur tjock. ;-)
Men det borde fungera, det jag mest är fundersam över är hur bra det håller för derans klor.
Var länge sedan jag lekte med gips så vet inte alls hur det fungerar i terrariemiljö.
Jag hade nog satsat på cement för de flesta klobärande ödlor. 

mm kanske d.. inte märkt nått i mina burkar. å både horridumen å suspectumen har goa klor.. men epotexèn är ganska strycktålig.... nackdel mä cement at det blir lätt bakterier i d

2052
780
psyjoh:
Blir kanske husfix då som jag tänkt från början. Tänkte att gipset kanske dammar än del av klorna?
Mina skäggisar ligger runt 400g i vikt. 

2966
1648
Hoggaforfan:
denka skrev:

mm kanske d.. inte märkt nått i mina burkar. å både horridumen å suspectumen har goa klor.. men epotexèn är ganska strycktålig.... nackdel mä cement at det blir lätt bakterier i d

Lack är ju ganska hårt så det står nog mot ett tag.
Bakterier tror jag inte det är något större problem men klart att en skrovlig yta har ju mer fästgrund än en blank.

165
186
denka:
Hoggaforfan skrev:

Lack är ju ganska hårt så det står nog mot ett tag.
Bakterier tror jag inte det är något större problem men klart att en skrovlig yta har ju mer fästgrund än en blank.

ahh änsålänge iaf.. men d är bara å ha den koll man har ändå så syns ju d snabbt.. fördelen mä heloderma är att dom gilla å gräva neråt å inte uppåt =)  
ahh presic.. svår å inte så snyggt å ha en blank mä gjutet.. dock som sidor/rygg är d nog inga pix.. men ja ska gjuta ett helt golv mä berg osv så d kommer bli skitigt.. dock så ska ja lacka den ytan oxå

1686
795
fluffis:
iawmd

Jag håller själv på att bygga ett nytt terrarium i OSB, eller rättare sagt det är min man som bygger det :) Denna gång kommer vi att sätta glasfiber på bottenskivan för att få det helt fuktspärrat (om t.ex. en vattenskål skulle välta). Sen kommer hela insidan att målas med våtrumsfärg har vi tänkt. Det finns verkligen många byggalternativ så det är coolt att du kollar upp dem :)

16
1
iawmd:
fluffis skrev:
iawmd

Jag håller själv på att bygga ett nytt terrarium i OSB, eller rättare sagt det är min man som bygger det :) Denna gång kommer vi att sätta glasfiber på bottenskivan för att få det helt fuktspärrat (om t.ex. en vattenskål skulle välta). Sen kommer hela insidan att målas med våtrumsfärg har vi tänkt. Det finns verkligen många byggalternativ så det är coolt att du kollar upp dem :)

Glasfiber var en smart idé! Skönt att inte behöva oroa sig över vattenspill och sånt. Får kolla upp det också! Vad för våtrumsfärg ska ni använda? Hörde någon som hade köpt billig på Biltema men är alltid så nojjig att det ska innehålla något skadligt för djuren.

2966
1648
Hoggaforfan:
Hittar ingen säkerhetspdf på derans bad och köksfärg:
www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Farg-inomhus/Bad--och-koksfarg-VA-36729/

Men den borde vara ok om de inte har blandat i något skadlig ämne.
Polymer och vatten är (vad jag vet) ofarligt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild